PROJEKTY, PROGRAMY EDUKACYJNE REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU
1.Ogólnopolski program edukacyjny „ Działaj z im PETem!” realizuje gr 12
Program ekologiczny, organizatorem wydarzenia i programu edukacyjnego jest Rekpol –Organizacja Odzysku Opakowań S.A – program pomaga odpowiedzieć na pytanie dlaczego segregacja odpadów jest ważna, i jak należy to robić prawidłowo.
2. Ogólnopolski program edukacyjny „ Ciekawski zajączek poznaje świat matematyki” – realizuje gr 12
Projekt edukacyjny „Ciekawski Zajączek poznaje świat matematyki” to połączenie czynnościowego nauczania matematyki z różnymi formami aktywności poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym. W trakcie nabywania kompetencji matematycznych, dziecięcy umysł wykonuje szereg procesów związanych z klasyfikowaniem i tworzeniem pojęć, tworzeniem logicznych wypowiedzi, spostrzeganiem, przewidywaniem skutków na bazie dostrzeganych przyczyn oraz liczeniem. Nauka w rzeczywistości odbywa się poprzez doświadczanie, a jest ono efektywne wtedy, gdy angażujemy w nie umysł i emocje.
3. Ogólnopolska akcja promująca aktywność fizyczną „ Zdrowo i sportowo” – realizuje gr 12
Jej głównym celem jest aktywizacja ruchowa dzieci do 10 roku życia. Równocześnie akcja ma też pokazać nauczycielom, wychowawcom i opiekunom, że ćwiczyć można praktycznie zawsze i prawie wszędzie.
4. Ogólnopolska akcja edukacyjna MEN „ Dzieci Uczą Rodziców” – realizuje gr. 12
Głównym celem jest zachęcenie rodziców do zwiększenia ilości czasu poświęconego na wspólną naukę i zabawę z dziećmi.
5. „ Muzykujemy na flażoletach „ – realizuje gr 8
Głównym celem jest czerpanie satysfakcji z umiejętności gry na instrumencie.
6. „Przygoda z hiszpańskim” – program autorski – realizuje gr. 7 i 4
Głównym celem jest rozwijanie kompetencji w zakresie wielojęzyczności. Pogłębianie wiedzy o otaczającym świecie poprzez zainteresowanie kulturą i obyczajami nowo poznanego kraju.
7. Ogólnopolski projekt edukacyjny” matematyka w zabawie ukryta” – realizuje gr. 7 i 8
Sztuka finansowania – jak być przy kasie – nauka oszczędności oraz gospodarności.
8. „ Eko Eksperymasntarium online”- program ekologiczny pod patronatem Ministerstwa Środowiska i Klimatu– realizuje gr. 7 i 8
Program uczy i rozwija dobre praktyki ekologiczne u dzieci. Pokazuje jak świadomie robić zakupy, sprzątać, oszczędzać wodę, prąd – wszystko w formie gier i zabaw odzwierciedlających codzienne czynności.
9.Ogólnopolski program, „ Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam, dotykam” – kraina zmysłów. Realizuje gr. 8
Stymulacja zmysłów w sposób nieświadomy poprzez działanie i zabawę.
10. Aktywność ruchowa recepta na zdrowie – pr. Autorski – realizuje gr 5
Propagowanie zdrowego styli życia poprzez kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród przedszkolaków i ich rodziców.
11. Projekt „Żyj, mieszkaj i pracuj w Jeleniej Górze” – realizowany w gr 2, 4, 8, 9, 10, 12
W ramach projektu dzieci na podstawie „Bajki o Jelonku” będą poznawały historię i dzielnice Jeleniej Góry. Projekt jest dofinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014 – 2021 i Środków Budżetu Państwa.
Miejskie Przedszkole nr 19 im. Kubusia Puchatka w Jeleniej Górze od lutego 2020 roku prowadzi edukację włączającą dla dzieci niepełnosprawnych w celu wyrównywania deficytów i zwiększenia szans edukacyjnych. Zajęcia prowadzone są w ramach projektu
„ Jeleniogórskie przedszkola gwarancją wysokiej jakości edukacji dzieci niepełnosprawnych”.
Terapią specjalistyczną objętych zostało 5 dzieci, z zakresu:
- Terapii pedagogicznej z elementami Arteterapii,
- Integracji Sensorycznej,
- Gimnastyki korekcyjnej
- Terapii logopedycznej
Ponadto w ramach projektu, 10 nauczycielek z naszej placówki poszerzy swoja wiedzę i doświadczenia zdobywając w ramach projektu, dodatkowe kwalifikacje do organizowania wsparcia dzieciom uczęszczającym do przedszkola, uwzględniając ich indywidualne potrzeby.
Przedszkole uzyskało pomoce dydaktyczne niezbędna do prowadzenia zajęć terapeutycznych.
W ramach projektu zaadaptowano pomieszczenie na poziomie zerowym przedszkola, na gabinet terapeutyczny wyposażony w „klatkę sensoryczną”.
Przykładowe wykorzystanie uzyskanych pomocy dydaktycznych podczas prowadzenia terapii specjalistycznych