Model absolwenta

  1. SFERA KONTAKTÓW SPOŁECZNYCH
    Dziecko potrafi:

    • Nawiązywać kontakty z dziećmi i osobami dorosłymi
    • Podporządkować się regulaminowi
    • Pełnić role społeczne
    • Szanować prawa innych ludzi
    • Pracować w zespole.

  2. SFERA KONTAKTÓW ZE ŚWIATEM
    Dziecko potrafi:

    • Posługiwać się własnym imieniem i nazwiskiem oraz adresem zamieszkania
    • Ma poczucie więzi z najbliższym otoczeniem, zna nazwę miejscowości, w której mieszka, herb, legendę.

  3. SFERA EMOCJONALNA
    Dziecko potrafi:

    • Wyrażać własne uczucia, sądy, wątpliwości,
    • Wczuć się w różne role, a tym emocjonalnie się angażować,
    • Zna sposoby rozwiązywania konfliktów i odreagowania napięć.

  4. SFERA CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWYCH
    Dziecko posiada umiejętność:

    • Samodzielne wykonywanie czynności higienicznych,
    • Samodzielne ubieranie się,
    • Samodzielne zawiązywanie obuwia, zapinania guzików.

  5. SFERA SPRAWNOŚCI KOMUNIKACYJNEJ
    Dziecko posiada umiejętność:

    • Swobodne wypowiadanie się,
    • Wypowiadanie się na określony temat, używanie różnych form wypowiedzi: monolog, dialog, recytacja, opis, opowiadanie,
    • Prawidłowego stosowania form fleksyjnych,
    • Rozpoznawanie i rozumienie znaków ikonograficznych ( znaki drogowe, symbole kalendarzowe),
    • Rozpoznawanie liter drukowanych i pisanych, małych i wielkich oraz prostych znaków interpunkcyjnych,
    • Czytania prostych wyrazów i krótkich zdań ze zrozumieniem.

  6. SFERA SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ
    Dziecko posiada:

    • Umiejętność uczestniczenia w zabawie ruchowej,
    • Umiejętność poruszania się w różnych pozycjach: skok, marsz, bieg, przeskok, utrzymanie równowagi.

  7. SFERA UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH
    Dziecko:

    • Posiada orientację w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
    • Zna pojęcia dotyczące położenia przedmiotów, kierunku, określa wielkość przedmiotu, ciężar, pojemność, oraz czas ( krótko, długo itp.),
    • Zna figury geometryczne,
    • Zna i stosuje liczby w zakresie swoich możliwości, znaki matematyczne: ,Klasyfikuje zbiory według kilku cech,
    • Rozpoznaje barwy,
    • Potrafi ułożyć i rozwiązać proste zadanie tekstowe.

  8. SFERA UMIEJĘTNOŚCI MANUALNYCH
    Dziecko posiada umiejętności:

    • Posługiwania się narzędziami ( nożyczkami, pędzel, klej, ołówek, kredki),
    • Wykonywania rysunków dowolnych i na określony temat,
    • Rysowania postaci ludzkiej z uwzględnieniem wszystkich elementów,
    • Doprowadzania pracy do końca.

  9. SFERA WIEDZY PRZYRODNICZO – EKOLOGICZNEJ
    Dziecko potrafi:

    • Określić charakterystyczne cechy pór roku,
    • Rozpoznawać i nazywać zwierzęta domowe, hodowlane i leśne,
    • Rozpoznawać warzywa i owoce,
    • Ocenić negatywne postawy wobec środowiska,
    • Rozpoznawać i nazywać surowce wtórne,
    • Zgłaszać zagrożenia dla własnego zdrowia oraz zdrowia i życia innych,
    • Wymienić i wyjaśnić podstawowe terminy dotyczące ekologii.

  10. SFERA UMIEJĘTNOŚCI MUZYCZNYCH
    Dziecko potrafi:

    • Rozpoznawać dźwięk z otoczenia,
    • Nazywać cechy dźwięków,
    • Odtwarzać piosenki i inne linie melodyczne,
    • Posługiwać się instrumentami,
    • Poruszać się zgodnie z rytmem.