Grupa 8

Zdjęcia grupy 8

Rok szkolny 2019/2020

Tematy zajęć na tydzień 22 – 26.06.2020r

26.06.2020 3-4 latki

25.06.2020 3-4 latki

24.06.2020 3-4 latki

22.06.2020 3-4 latki

23.06.2020 3-4 latki

Tematy zajęć na tydzień 15 – 19.06.2020r

19.06.2020 3-4 latki

18.06.2020 3-4 latki

17.06.2020 3-4 latki

16.06.2020 3-4 latki

15.06.2020 3-4 latki

Tematy zajęć na tydzień 08  12.06.2020r

12.06.2020 3-4 latki

10.06.2020 3-4 latki

9.06.2020 3-4 latki

8.06.2020 3-4 latki

Tematy zajęć na tydzień 01 – 05.06.2020r

Temat tygodnia: Święto dzieci

Kochane dzieci

Z okazji Dnia Dziecka życzymy

aby uśmiech zawsze gościł 

na Waszych twarzach, każdy dzień był

wspaniałą przygodą

i niósł ze sobą wiele pozytywnych  doświadczeń.

Niech Wasze marzenia się spełniają

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające mowy – język, wargi, żuchwę.

Język wyruszył w podróż dookoła świata (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dziecko unosi język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dziecko czubkiem języka dotyka do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dziecko wysuwa wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dziecko dotyka językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dziecko przesuwa język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dziecko przesuwa język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dziecko chowa język za dolne zęby).

Propozycje zabaw na:

5.06.2020 3-4 latki

4.06.2020 3-4 latki scenariusz ABC smyka

3.06.2020 3-4 latki scenariusz ABC smyka

2.06.2020 3-4 latki scenariusz

Plik do pobrania na 01.06.2020r – poniedziałek

Zajęcia na poniedziałek

Tematy zajęć na tydzień 25 – 29.05.2020r

Język angielski

Język angielski vegetables

Temat tygodnia: Święto rodziców

Piosenka do nauki: Jesteś mamo skarbem mym

Link do słuchania

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

 

Jesteś mamo skarbem mym

Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę

Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam
* * *
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,                                                                                                                                     Podarować właśnie chcę

Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam

 

Plik do pobrania na 29.05.2020r – piątek

Zajęcia na piątek

Plik do pobrania na 28.05.2020r – czwartek

Zajęcia na czwartek

Plik do pobrania na 27.05.2020r – środa

Zajęcia na środę

 Plik do pobrania na 26.05.2020r – wtorek

Zajęcia na wtorek

25.05.2020r – poniedziałek

Temat: Moja rodzina

 

1.Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych

Dzieci oglądają zdjęcia swojej rodziny, omawiają miejsca i sytuacje w których zostały one zrobione. Podają imiona swoich bliskich. Mówią kto wchodzi w skład najbliższej rodziny.

 

2.Ćwiczenia logopedyczne na cały tydzień

Powitanie- dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.

Pyszny obiad- dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego rodzinnego obiadu.

Spacer- przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.

Rodzinna zabawa- dzieci naśladują dmuchanie balonów: wciągają powietrze nosem , wydychają ustami.

Karuzela- dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

Całusy- dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie całusów mamie i tacie.

Drzwi- dzieci pokazują jak otwierają się i zamykają drzwi do domu- rozwierając i zawierają wargi wyciągnięte do przodu.

 

3.Rodzinka – słuchanie opowiadania Anny Surowiec.

 

 W pewnym domu  rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje.

 

Rozmowa na temat opowiadania, wyjaśnienie współzależności w rodzinie

 – Wymieńcie członków rodziny występujących w opowiadaniu. ( tata, mama, syn, córka, babcia, dziadek).

 – Jak nazywa się mama i tata? (rodzice)

– Jakie są dzieci w tej rodzinie? (córka, syn)

 – Kto to są wnuki?

4.Moja rodzina – wypowiedzi dzieci na określony  temat (członkowie rodziny) na podstawie rodzinnych zdjęć,  ugruntowanie pojęcia ,,rodzina”, wdrażanie do prawidłowego określania członków rodziny, kształtowanie serdecznych  zachowań wobec osób bliskich.

 

5.Wycieczka z tatusiem motorem – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Dziecko tworzy parę z osobą dorosłą. Dorosły staje pierwszy, dziecko staje z tyłu, na sygnał wzrokowy – zielona kartka ,  poruszają się, zatrzymują się na sygnał czerwonej kartki. Kartki pokazuje inny członek rodziny.

 

6.Moja rodzina – rysowanie postaci kredkami ołówkowymi.

 

 

 

Tematy zajęć na tydzień 18 – 22.05.2020r

Temat tygodnia: Majowa łąka cd.

Plik do pobrania n 22.05.2020r – piątek

Zajęcia na piątek

Plik do pobrania na 21.05.2020r – czwartek

Zajęcia na czwartek

Pliki do pobrania na 20.05.2020r – środa

Zajęcia na środa

mrówki_www.naszebabelkowo.pl

Plik do pobrania na 19.05.2020r – wtorek

Zajęcia na wtorek

Plik do pobrania na 18.05.2020r – poniedziałek

Zajęcia na poniedziałek

Tematy zajęć na tydzień 11 – 15.05.2020r

Język angielski

Język angielski. In the garden.

Temat tygodnia: Majowa łąka

Plik do pobrania na 15.05.2020r -piątek

Zajęcia na piątek

Plik do pobrania na 14.05.2020r – czwartek

Zajęcia na czwartk

Plik do pobrania na 13.05.2020r – środa

Zajęcia na środę

Plik do pobrania na 12.05.2020r – wtorek

Zajęcia na wtorek

Plik do pobrania na 11.05.2020r – poniedziałek

Zajęcia na poniedziałek

Tematy zajęć na tydzień 04 – 08.05.2020r

Język angielski

jezyk ang. Vehicles 2

Temat tygodnia: Moja ojczyzna

Plik do pobrania na 08.05.2020r – piątek

Zajęcia na piątek

Plik do pobrania na 07.05.2020r – czwartek

Zajęcia na czwartek

Plik do pobrania na 06.05.2020r – środa

Zajęcia na środę – 06.05.2020r

Plik do pobrania na 05.05.2020 – wtorek

Zajęcia na wtorek

Plik do pobrania na 04.05.2020r – poniedziałek

Zajęcia na poniedziałek

 

Tematy zajęć na tydzień 27 – 30.04.2020r

Plik do pobrania

język angielski

 

Temat tygodnia: Ochrona przyrody

-Piosenka do nauki na ten tydzień: „Ekologa znak”

https://www.youtube.com/watch?v=JIEDy5UiRPU

  1. Niech zieleni się przyroda
    bo w przyrodzie tlen i woda
    Chcę by wszystko kwitło, żyło
    by powietrze czyste było

    Ref. Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak
    Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak
    Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak
    Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak

    2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu
    I w powietrzu nie chcę pyłu
    Nie chcę chemii w mym ogrodzie
    Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie

    Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak
    Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak
    Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak
    Auto – nie, rower – tak
    Ekologa to jest znak

    Auto – nie, rower – tak
    Auto – nie, rower – tak
    Auto – nie, rower – tak
    Auto – nie, rower – tak
    Auto – nie, rower – tak

 

-Wiersz

„Śmieciu precz” St. Karaszewski 

Gdy rano słońce świeci,
wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki idą w ruch,
bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz, brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz!
Tu papierek od cukierka.
Tam po soku jest butelka.
Ówdzie puszka po napoju.
I pudełko może twoje.
Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj śmieciu do śmietnika.
Bałaganie, brudzie znikaj!

30.04.2020r – czwartek

Propozycja do słuchania

 Swobodny taniec przy piosence „Ziemia to wyspa zielona” https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

 

1.”Smutny widok”– prezentujemy zdjęcia przedstawiające tereny piękne i czyste oraz zanieczyszczone. Dwa rodzaje zdjęć:

  1. a) piękne widoki parków, lasów, łąki itp.
  2. b) śmieci i inne zanieczyszczenia, np. brudne rzeki, ścieki, dymy z fabryk, dzikie wysypiska śmieci, wycięte lasy.

Dzieci zastanawiają się , według jakiego kryterium podzielić obrazki na grupy. Następnie wyjaśniają ,jakie kryterium wybrały i dlaczego.( tu jest ładnie czysto a tutaj brudno i smutno…..)

  1. Zabawa ruchowa „Biegamy po czystej łace”(można włączyc muzyke relaksacyjna)

3”Co to znaczy dbać o środowisko?- Dzieci próbują dokończyć zdanie” Dbać o środowisko to znaczy…W razie problemów staramy się naprowadzić dzieci na temat poprzez obrazki. „Co z tym zrobić?”-szukanie nowych zastosowań dla śmieci. Wyrzucamy na środek podłogi różne przedmioty wymienione wyżej.(ważne by powstała sterta śmieci). Tłumaczymy ,ze te rzeczy nie zmieściły się do kosza, bo jest już pełny. Pytamy dzieci Co zrobić?, a one podają swoje propozycje. Następnie pytamy , jak można ponownie wykorzystać te przedmioty. Jeśli dzieci znajdą zastosowanie do jakiegoś przedmiotu odkładamy go od osobnego kartonu, dzięki czemu zmniejsza się liczba rzeczy do wyrzucenia. Zwracamy na to uwagę dzieci. Wyjaśniamy, że z wielu rzeczy można stworzyć coś nowego, zamiast wyrzucać do kosza. Wiele produktów można również przetworzyć. Pokazujemy produkty wytworzone z przetworzonego plastiku, np. z butelek (grzebień,wieszak, reklamówka), z papier (papier toaletowy, wytłoczki od jajek).

4„Ekoludek” praca plastyczno-techniczna.(wykorzystanie „śmieci”)

Udostępniamy dzieciom materiały do wykonania pracy ( różne surowce wtórne: pudełka, plastikowe butelki, gazety, star płyty i inne) klej, nożyczki, taśmę klejącą. Dzieci wykonują ekoludka. Dorysowują mu elementy twarzy .

  5.Dodatkowa zabawa do wykorzystania

Dokończ zdanie”.

Rodzic wypowiada początek zdania, a dziecko za każdym razem próbuje podać jego inne zakończenie np.

Dbać o przyrodę to znaczy… (nie zrywać roślin).

Dbać o przyrodę to znaczy… (nie deptać trawników).

Dbać o przyrodę to znaczy… (oszczędzać wodę) itd.

 

29.04.2020r – środa

1.Ćwiczenia z wykorzystaniem gazet

-swobodne machanie wg poleceń słownych: wysoko, nisko, jedną ręką, druga

-taniec przy piosence „Ekologa znak”- trzymając gazetę na ręce, na głowie, na ramieniu

-„kałuża” przeskakiwanie obunóż, na jednej nodze, na drugiej przez gazetę

 

-„wycieranie plamy na podłodze” stoimy w rozkroku, skłon w przód i przesuwamy złożoną gazetę między stopami w tył i w przód naśladując wycieranie podłogi

-„wirujące gazety” –podrzucanie gazety w górę i naśladowanie ruchem swojego ciała opadającej gazety

-„czytamy gazety” – siad skrzyżny, trzymamy oburącz gazetę przed twarzą, dmuchamy na gazetę – wciągając powietrze nosem, wydychając ustami

-„kulki” – dzieci ugniatają kulki z gazety dłońmi, tak aby kulka się mocno trzymała

-„gazetowa wojna”

-rzucanie kulek do kosza

 

2. Praca plastyczna „Pojemnik na śmieci”

„Wydzieranka- wyklejanie dowolnej kolorowanki kosza na śmieci kolorowym papierem, lub gazetami

 

3. Sprzątnięcie miejsca pracy

 

4. Nauka wiersza „Śmieciu precz”

Improwizacja ruchowa do tekstu

 

5. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Fruwające motyle”

 

28.04.2020r – wtorek

1.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Pokaż taki sam kwiatek”

https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/kwiaty-kolorowanka/

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Fruwające motyle”
  2. Teatrzyk sylwet na podstawie wiersz M.Kownackiej „Czy Agatka kocha się w kwiatkach”

(rodzic może wydrukować występujące w tekście postaci lub przedstawić dziecku wiersz jedynie modulując odpowiednio głos)

 

Jestem sobie Agatka,
bardzo kocham się w kwiatkach.
Gdzie tylko zakwitnie kwiatuszek,
ja go zerwać muszę.

Zerwę, co tylko spotkam.
O, tu… krokus, tu… stokrotka.
Tu jest… fiołek, tu… sasanka,
zerwę, wplotę je do wianka.
Tu… konwalia, tu… zawilec,
zerwę, będę miała tyle.

Och, wiewiórka?
Wiewióreczka hop-sa-sa
po lesie sobie hasa.
Posuwiście i fładko
poskacz ze mną, Agatko.

Agatka:
Hop-sa-sa dookoła,
przeszkadzają mi zioła.
Bucha ten wieniec na trawę,
z wiewióreczką się pobawię.

Razem:
Hop- wiewióreczką, hyc- z Agatką,
hop-sa-sa z prawa, z lewą,
słonko świeci, szumią drzewa.

Wróżka:
Jestem leśna wróżka,
wędruję po leśnych dróżkach.
Mam włosy z leśnych porostów
i las kocham po prostu.

Hej! A któż to w lesie zerwał i rzucił kwiaty?
Czy wiecie, czyja to sprawka?
Agaty!
A to się popisała.
Przyszła do lasu
i połamała kwiaty.
Czy można pochwalić te czyny Agaty?
 Nie!

  1. Rozmowa nt wiersz

-kto w nim występuje

-co się wydarzyło

-czy Agatka postąpiła dobrze czy źle i dlaczego

 

5.Słuchanie rysowanego wierszyka „Kwiatek”- rysowanie wg instrukcji https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4

 

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa (improwizacja ruchowa) do utworu P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”

 

27.04.2020r- poniedziałek

  1. Oglądanie zdjęć przedstawiających piękno przyrody (z czasopism, kalendarzy, filmy, grafiki itp. w Internecie) i zdjęć przedstawiających przyrodę zniszczoną przez człowieka
  2. Dowolny taniec przy piosence „Grać w zielone” https://www.youtube.com/watch?v=PTcJ6Li4b9E
  3. Zabawy oddechowe

Zdmuchiwanie chrupek, piłeczek, kawałków waty na gładkiej powierzchni, a następnie na powierzchni szorstkiej i nierównej – np. na pogniecionej przez dziecko gazecie

Następnym krokiem jest sprzątnięcie tego bez użycia rąk. Za pomocą rurki do napojów dziecko przenosi „śmieci” do przygotowanego wcześniej pojemnika (kubek, karton).

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat dbania o przyrodę wokół nas. Filmiki do których link poniżej mogą być w tym pomocne

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4

  1. Zabawa ruchowa z elementem dramy- „Smutne i wesołe drzewko”

Rodzic opowiada historię wg własnego pomysłu, np. Do lasu przyszli ludzie, którzy zaczęli rozpalać ognisko, wycinać nożem w korze drzewa. Jak myślisz „jak czuło się drzewo”. Pokaż mi to…Na szczęście po chwili pojawił się leśniczy, a ludzie zniknęli. Na drzewie przysiadły ptaki i zaczęły śpiewać. Jakie teraz jest drzewo? Pokaż proszę itp.

Dziecko może również naśladować ruchy, zachowania innych postaci z opowiadania rodzica. Możecie wspólnie stworzyć opowieść ruchowąJ

  1. Rysowanie prostych kształtów na tackach z piaskiem

Rodzic przygotowuje dziecku tackę z piaskiem (może być bułka tarta, kasza manna..) . Na kartce rysuje jakiś prosty kształt. Zadaniem dziecka jest odwzorować je na tacy

  1. Zabawa paluszkowa „Grzyby”

W lesie grzyby sobie rosły. (dłoń zamknięta w pięść)
Nagle wszystkie się podniosły. (otwieramy wszystkie palce)
Ujrzały zająca. (wszystkie się schowały)
Tylko nie ten mały. (zamykamy palce oprócz najmniejszego)
Przyszedł zając, ugryzł go, (łapiemy małego paluszka – grzybka)
Wszystkie grzyby mówią: „Sio!” (machamy odganiając zajączka)

 

Tematy zajęć na tydzień 20 – 24.04.2020r

Temat tygodnia: W gospodarstwie

Zajęcia do pobrania na dzień 24.04.2020r – piątek

24.04.2020r – piątek

Zajęcia do pobrania na dzień 23.04.2020r – czwartek

23.04.2020r – czwartek

Zajęcia do pbrania na dzień 22.04.2020r – środa

22.04.2020r – środa

Zajęcia do pobrania na 21.04.2020r – wtorek

21.04.2020r – wtorek

Zajęcia do pobrania na 20.04.2020r – poniedziałek

20.04.2020r – poniedziałek

 

Tematy zajęć na tydzień 14 – 17.04.2020r

Temat tygodnia : Książka moim przyjacielem

Zajęcia do pobrania na 17.04.2020r – piątek

17.04.2020r – piątek

Zajęcia do pobrania na 16.04.2020r – czwartek

16.04.2020r – czwartek

Zajęcia do pobrania na 15.04.2020r – środa

15.04.20 – środa

Zajęcia do pobrania na 14.04.2020r – wtorek

14.04.2020r – wtorek

 

Tematy zajęć na tydzień 06. – 10.04.2020r

Plik do pobrania

angielski

WIELKANOC-1

Zagadki wielkanocne

Zajęcia do pobrania na dzień 10.04.2020r

Zajęcia na piątek

Zajęcia do pobrania na dzień 09.04.2020

zajęcia na czwartek

Zajęcia do pobrania na dzień 08.04.2020

zajęcia na środę

Zajęcia do pobrania na dzień 07.04.2020

zajęcia na wtorek

Zajęcia do pobrania na dzień 06.04.2020

zajęcia na poniedziałek

 

Tematy na tydzień 30.03.- 03.04.2020r

Język angielski

easter2

Temat tygodnia „Wiosenna pogoda”

Zajęcia do pobrania na dzień 03.04.2020r – piątek

Zajęcia na piątek

Zajęcia do pobrania na dzień 02.04.2020r – czwartek

zajęcia na czwartek

01.04.2020r – środa

Temat: Wesoły deszczyk

1.Ćwiczenie grafomotoryczne Kałuże.

Dziecko  rysuje kałuże o prostych kształtach, następnie wycina otrzymane rysunki.

  1. Słuchanie wiersza pt. ,,Deszcz” D. Kossakowskiej

 

Deszczyk kropi, deszczyk pada.

Deszczyk bajki opowiada.

O kropelkach, o kałuży,

deszczyk mały i deszcz duży.

Moczy kwiaty oraz trawy

i zaprasza do zabawy.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza

Co robi deszczyk ?

– Jaki może być deszcz ?

– Jak pada deszcz?

– Co się przydaje podczas deszczu?

– Skąd leci deszcz?

– Co można robić podczas deszczu?

3.Zabawa badawcza Deszczowy eksperyment.

Miska, dwie szklanki wody, cztery szklanki mąki ziemniaczanej, barwnik spożywczy (opcjonalnie). Najpierw  wraz z dzieckiem próbujemy  złapać w ręce samą wodę. Następnie wyrabiamy masę z przygotowanych składników. Dziecko bawiąc się nad miską (tworząc np. kulki lub kładąc masę na dłoni), obserwują, co dzieje się z powstałą cieczą.

Ciecz nienewtonowska (czytaj nieniutonowska) to płyn, który pozornie przeczy prawom fizyki. W spoczynku, bez działającej na niego żadnej siły, zachowuje się jak zwykła ciecz, ale gdy tylko dostarczymy mu jakąś energię, np. poprzez nacisk, ciecz ta zachowuje się jak ciało stałe.

  1. Rozmowa kierowana na temat: Do czego jest potrzebny deszcz?

Deszcz jest potrzebny np.: w rolnictwie (hodowla upraw), roślinom (aby mogły rosnąć), aby zmyć kurz i zanieczyszczenia, do uzupełnienia wody w zbiornikach wodnych.

  1. Zabawa ruchowa Skaczemy przez kałuże.

Wycięte kontury kałuż  wraz z dzieckiem rozkładamy w różnych miejscach, następnie przez które dziecko  skacze.

 

31.03.2020r – wtorek

Temat:  Chmurki

1.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.

Lusterko dla  dziecka.

Słoneczko budzi się i uśmiecha – dziecko wyciąga do przodu wargi okrągłe jak słoneczko, a następnie rozciągają je do szerokiego uśmiechu.

Deszczyk – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wychodzi na spacer i unosi się do góry, w stronę nosa. Nagle zaczął padać deszcz – język chowa się za górnymi zębami w jamie ustnej.

Tęcza – po deszczu pojawia się tęcza – dziecko rysuje jej kształt, przesuwając czubek języka po górnej wardze od jednego kącika ust do drugiego.

Wiatr – dziecko wciąga powietrze nosem, a wypuszczają ustami ułożonymi w dziobek, starając się, aby policzki nie wypełniały się powietrzem.

Kropelki – jak kropelki wody spadają z góry na dół, tak czubek języka porusza się od górnych do dolnych zębów: najpierw powoli i bardzo dokładnie, a potem coraz szybciej.

Chmurki – dziecko rysuje kształt chmurki, przesuwając językiem po wewnętrznej stronie warg, przy zamkniętych ustach.

Parasolka – dziecko naśladuje otwieranie i zamykanie parasoli przez coraz szersze otwieranie ust i ich zamykanie.

2.Słoneczka i chmurki – zajęcia matematyczne.

Przygotowujemy 4 duże chmury niebieskie i białe, 4 małe chmurki niebieskie i białe

  • Zadaniem dziecka jest klasyfikowanie chmur ze względu na wielkość
  • Klasyfikacja chmur ze względu na kolor
  • Klasyfikacja chmur ze względu na kolor i wielkość

Po każdej klasyfikacji przeliczmy chmurki w zbiorach, porównujemy wielkość zbiorów.

  • Układanie rytmów ( mała chmurka – duża chmura…, niebieska duża chmura – mała niebieska chmurka- duża biała chmura…) rodzic zaczyna układać rytm, dziecko kontynuuje układanie rytmu.

 

3.Zabawa Deszczowy masażyk

Na niebie pokazał się mały, biały kłębuszek.                       rysują na plecach spiralę,

Psotny wiatr dmuchał mocno.                                               przesuwają palcami obu rąk po plecach,

Przygonił dużo chmurek.                                                        rysują palcami wskazującymi wiele spiralek,

Chmurki uderzały o siebie i popłakiwały.                        stawiają kreski w różnych miejscach na plecach,

Z daleka było słychać pomruki zbliżającej się burzy.         uderzają piąstkami,

Nagle pojawił się błysk.                                                          rysują zygzak pioruna,

Wystraszone chmurki zaczęły lać łzy.                    uderzają wszystkimi palcami jak przy grze na pianinie,

Rozbiegły się po całym niebie i zniknęły.                przesuwają po plecach wewnętrzną stroną dłoni,

Deszcz był coraz słabszy,                                    wykonują pojedyncze stuknięcia palcami wskazującymi,

a na niebie rozbłysło słońce.                                        rysują koło i promyki.

 

  1. Praca plastyczna – wycięte wcześniej chmury naklejamy na kartkę papieru i palcem zamoczonym w niebieskiej farbie domalowujemy krople deszczu.

30.03.2020r – poniedziałek

Temat:  „Wiosenna pogoda”

1.Obserwacja pogody za oknem i opisanie jej.

2.Słuchanie wiersza Bożeny Formy „Marcowe kaprysy”

Wymieszał marzec pogodę w garze.

– Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę.

Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,

 słońca promieni dorzucę trochę.

Domieszam powiew wiatru ciepłego,

smutno by w marcu było bez niego.

Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam,

 będzie prawdziwa marcowa pogoda.

Rozmowa na temat wiersza. Zapoznanie z symbolami pogody.

 Co robi marzec?

Jaką pogodę wrzucił marzec do garnka?

Możemy na kartce narysować symbole pogody (płatek śniegu, słońce, krople deszczu, wiatr).

3.Pada deszcz – zabawa poranna. Dziecko stoi, na  hasło : pada deszcz –  chodzi  i podnosi ręce tworząc z dłoni parasolkę, kiedy  mówimy: uwaga kałuża – udają że przeskakują kałużę. Na  hasło: ulewa – uciekają i stają w wcześniej ustalonym miejscu.

4.Jaka pogoda? – zabawa ruchowa.

Pokazujemy wcześniej narysowany obrazek – symbol pogody:

Słońce – podskoki

Deszcz – chodzą z rękami do góry tworząc parasolkę,

Śnieg – idą sztywni, zamarznięci,

Wiatr – osłaniają się rękami – dłońmi od wiatru.

  1. Praca plastyczna.

Materiały:

  • blok techniczny kolorowy
  • pinezka
  • klej

Na wyciętym z bloku technicznego kole (średnica 20 cm) kolejno umieszczamy różne zjawiska pogodowe (słońce, chmura z deszczem, chmura ze śniegiem, chmura z piorunami, słońce za chmurą). Na środku koła pinezką mocujemy strzałkę, tak aby mogła się ruszać i wskazywać pogodę w danym dniu.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/294-pogodynka

 

 

W tygodniu 23 – 27.03.2020r realizujemy temat “Nadchodzi wiosna”

Język angielski

We are learning this month.

 

  1. Spring

weather ( rain / it’s raining, sun / it’s sunny, fog / it’s foggy, warm / is warmer )

clothes ( jacket, sweter, t-shirt, blouse, shoes )

nature ( grass is growing, birds are singing, snow is melting, flowers are blooming )

  1. Farm

animals ( horse, hen, chicken, rooster, sheep, duck, goose, pig, dog, cow, rabbit )

How many…? / we are counting ( one, two … )

Zwroty: It’s a (dog) / What is this? / What colour is it? / How many legs?

  1. Song

Old Mc Donald had a farm

Old MACDONALD had a farm
E-I-E-I-O
And on his farm he had a cow
E-I-E-I-O
With a moo moo here
And a moo moo there
Here a moo, there a moo
Everywhere a moo moo
Old MacDonald had a farm
E-I-E-I-O

Old MACDONALD had a farm
E-I-E-I-O
And on his farm he had a pig
E-I-E-I-O
With a oink oink here
And a oink oink there
Here a oink, there a oink
Everywhere a oink oink
Old MacDonald had a farm
E-I-E-I-O

 

B – i – n – g – o

There was a farmer who had a dog,
And Bingo was his name-o.
B-I-N-G-O
B-I-N-G-O

B-I-N-G-O
And Bingo was his name-o.
There was a farmer who had a dog,
And Bingo was his name-o.
(Clap)-I-N-G-O
(Clap)-I-N-G-O
(Clap)-I-N-G-O

 

  1. Zadania

– oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta wiejskie, nazywanie i opisywanie ich w języku angielskim;

– zabawy maskotkami lub figurkami zwierząt, nazywanie ich, opisywanie, przeliczanie, segregowanie pod względem gatunku, koloru, wielkości ( big / small )

– gra Memory , Bingo

– rozpoznawanie zwierzątek po odgłosach, fragmentach ilustracji, dotyku

– kalambury

– rozpoznawanie zwierząt po odciskach łap / nóg

– What animals can you see? –  historyjka obrazkowa.

  1. Zabawa Abra cadabrra one, two, Tyree you are a ( ducks ) so swimm with me….

 27.03, 2020r – piątek

Temat: „Zakładamy ogródek”

Przebieg zajęć:

  1. Zabawa badawcza „Jakie jest to nasionko?”

Zgromadzenie i oglądanie różnych nasion. Porównywanie wyglądu, kształtu oraz wielkości. Na podstawie własnych doświadczeń opowiadają co jest potrzebne roślinom do wzrostu. Kierujemy rozmową tak, by dziecko doszło do wniosku, że rośliny potrzebują wody, powietrza i ciepła.

 

  1. Zabawa matematyczna „Liczymy nasiona fasoli”. Dzieci mają przygotowane w miseczce nasiona fasoli. Opiekun podaje proste przykłady do obliczenia – dodawanie w zakresie 5 np.:

Ogrodnik posadził w poniedziałek 2 nasiona fasoli. Następnego dnia posadził jeszcze 2? Dzieci układają z nasion fasoli zbiory zgodne z poleceniem opiekuna. Na koniec dziecko odczytuje ułożone przez siebie nasionka: Dwa i dwa to razem cztery. Po kilku podanych przez opiekuna przykładach dziecko podaje swoje propozycje zadań do obliczenia.

 

3.”Wiosenny ogródek”.

Zakładanie domowej uprawy fasoli, rzeżuchy, szczypiorku. Przygotowujemy naczynia i przedmioty; słoiki, gazę, gumki recepturki, naczynie z wodą, płaskie pojemniki, watę, plastikowe pojemniki, doniczki.

Fasola – nakładamy gazę na słoik mocujemy za pomocą gumki, tak aby gaza była lekko umoczona w wodzie, kładziemy ziarno fasoli.

Rzeżucha – w pojemnikach układamy watę, posypujemy ją nasionami rzeżuchy i podlewamy tak, aby wata była mokra.

Szczypiorek – sypiemy ziemię do plastikowych pojemników ( doniczek), umieszczamy w niej cebulę i podlewamy.

Na koniec ustawiamy sadzonki na parapecie tworząc kącik ogrodniczy. Zachęcamy dzieci do codziennych obserwacji i dbania o rośliny ( podlewanie).

 

 

 

26.03.2020r – czwartek

Temat „Powroty ptaków”

1. Oglądanie albumów z ptakami.

2. Pokaż ptaka, o którym mówiłam – zabawa dydaktyczna. na stoliku leżą obrazki przedstawiające ptaki. Rodzic opisuje wygląd ptaka, a zadaniem dziecka jest pokazanie go i próby nazwania

3. Ptaki – układanie ptaków z mozaiki geometrycznej.

4. Ptaki wracają do gniazd – zabawa dydaktyczna, przeliczanie elementów w zbiorach, odnajdywanie takich samych zbiorów, zapoznanie z nazwami  i wyglądem wybranych ptaków, doskonalenie umiejętności  liczenia w zakresie 1-3 poprzez porównywanie liczebności zbiorów ,,na oko” i szacowanie: dużo/mało

Dziecko siedzi na dywanie, pośrodku rozłożone są 3 koła, a poza nimi leżą liczmany ptaków /3 kukułki, 3 wróbelki, 3 bociany/. Dzieci naśladują głosy ptaków, które pokazuje rodzic.

Zabawa: Dzieci liczą koła, rodzic zadaje pytanie czego jest więcej kół czy ptaków? To są ptasie gniazda, twoim zadaniem jest umieścić ptaki w swoich gniazdach, jedno to będzie gniazdo bocianie, drugie wróbelków, a trzecie kukułcze.  Dziecko umieszcza ptaki po trzy w gnieździe. Dziecko próbuje odgadnąć bez przeliczania, czy ptaków  w gniazdach jest tyle samo, następnie przeliczają. Zabawę można powtórzyć w różnych wersjach, aby było po jednym ptaszku w gnieździe, po dwa lub w każdym gnieździe może być różna liczba ptaków np.

 1 bocian, 2 wróble, 3 kukułki. Na koniec rodzic mówi ciekawostkę na temat kukułek, że kukułki nie budują gniazd, tylko swoje jajeczka podrzucają innym ptakom.

5. Jaki to ptak? – układanie obrazka z czterech części. ( wydrukowany obrazek dowolnego ptaka tniemy na cztery części, zadaniem dziecka jest złożenie obrazka w całość  naklejenie na kartkę i pokolorowanie).

6. Boćki – zabawa ruchowa z elementem marszu. Dziecko chodzi po pokoju wysoko podnosząc kolana.

 

25.03.2020r – środa ‘ Wiosenne kwiaty’

1. Zabawa na powitanie – Wszyscy są 

Wszyscy są!                                    wykonują dwa klaśnięcia w dłonie,
Witam was!                                    wykonują dwa uderzenia o uda,
Zaczynamy. Już czas.                   naprzemiennie klaszczą i uderzają o uda po dwa razy,
Jestem ja.                                       wskazują oburącz na siebie,
Jesteś ty.                                        wskazują oburącz na partnera,
Raz, dwa,  trzy.                             wykonują trzy klaśnięcia w dłonie.

2.Oglądanie książek o wiośnie.
Rodzic razem z dzieckiem ogląda książki o tematyce wiosennej. Dziecko, na podstawie obrazków, opowiada o tym, z czym mu się kojarzy wiosna. Omawia obrazki. 

3.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
– Wąchanie kwiatków – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatków.
– Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki, dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, opuszczają go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwają do przodu.
– Bocian – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują dziób bociana, następnie otwierają szeroko wargi i je zamykają.
– Żaba – żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko – dzieci szeroko rozciągają wargi, potem uśmiechają się i ściągają wargi.
– Kukułka – dzieci ściągają wargi do przodu i naśladują kukułkę – mówią: ku, ku, ku, ku.
– Wiosenne porządki – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki: wędruje za górne i za dolne zęby.

4.Zabawa dydaktyczna utrwalająca nazwy pierwszych wiosennych kwiatów –  krokusa, przebiśniegu, sasanki. Rodzic pokazuje obrazki kwiatów, podaje ich nazwę, dziecko powtarza dzieląc nazwę na sylaby, opisuje kwiatki.

5. Praca plastyczna – “Przebiśniegi”

 Potrzebujemy;

– niebieskiej i zielonej kartki papieru
– płatków kosmetycznych
– kleju 
– nożyczek

Na początku z płatków wycinamy kwiatki. Z zielonego papieru wycinamy łodygę i listki i przyklejamy do niebieskiej kartki bazowej. Płatki naklejamy na górze i na dole. Górne to kwiatki, a na dole śnieg.

 

24.03.2020r – wtorek “Kolory wiosny”

1.Szukamy pary – nazywanie wiosennych roślin, łączenie w pary i kolorowanie. Karta pracy.

2.Kolory – zabawa ruchowa (wyszukiwanie w otoczeniu dziecka podanych kolorów).

3.Odgłosy wiosny – ćwiczenia ortofoniczne (naśladowanie odgłosów żaby – rech, rech, bociana – kle, kle, ptaków – ćwir, ćwir itp.)

4.Wiosna – praca plastyczna, malowanie farbami akwarelowymi „mokre na mokrym”, malowanie farbami w kolorach wiosny, rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych, eksperymentowanie z barwami i tworzenie nowych kolorów. Praca dzieci: przygotowujemy  kubek z wodą, waciki kosmetyczne, pędzle, farba w różnych kolorach. Dzieci siadają do stolików, maczają waciki w wodzie i malują – moczą białą kartkę z bloku technicznego następnie malują kartkę różnymi kolorami wg własnego pomysły, może to być obrazek realistyczny lub abstrakcja, najważniejsze, aby dzieci z przyjemnością bawiły się kolorami. Po skończeniu pracy dzieci myją ręce następnie sprzątają miejsce pracy. Prace pozostawiamy do wyschnięcia.

 

 

 

23.03.2020r – poniedziałek “Pani Wiosna”

 

1.Pory roku – układanie obrazków w odpowiedniej kolejności następujących po sobie pór roku. (utrwalanie pór roku)                                                                                           

2.Słuchanie wiersza “Nadchodzi wiosna” Anny Surowieec     

Nadchodzi wiosna

zielona, radosna

do życia budzi

przyrodę i ludzi 

 

Drzewa okrywa

pąkami kwiatów

w oddali słychać

wesoły śpiew ptaków   

 

Słońcem maluje

tęczę na niebie

by świat rozjaśnić

wlaśnie dla ciebie

Rozmowa na temat wiersza – omówienie cech wiosny opisanych w wierszu, zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny np. dłuższe dni, słońce, powroty ptaków, trawa się zieleni, pąki na drzewach, utrwalanie nazw i chrakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą. Zachęcamy do wypowiedzi samodzielnych dzieci.

                                                                                                                                                                  – –jaka jest wiosna ? / zielona, radosna/

-co budzi do życia ? /przyrodę/

-co pojawia się na drzewach ? /pąki kwiatów i liści/

-co słychać w oddali ? /śpiew ptaków/

-co pojawia się na niebie ? /tęczcza/

3.Krokusy – liczenie, kolorowanie największego i najmniejszego kwiatka.  (Na kartce papieru rysujemy cztery krokusy różnej wielkości, przeliczamy do 4, określamy wielkość krokusów – najmniejszy, największy, możemy wyciąć krokusy i ułożyć od najmniejszego do największego i odwrotnie, jak również przeliczać i określać czy zawsze jest tyle samo, niezależnie od tego czy liczymy od największego czy od najmniejszego. Pamiętamy, że zawsze zaczynamy licyć od lewej strony do prawej).

 

Zachęcam do nuki piosenek

“Maszeruje wiosna”

Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje drogą mała Wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Refren (x2):
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.

Refren (x2):
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat. 

Wiosno, Wiosno, nie zapomnij o nas,
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,
zima by została mroźna.

Refren:
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

Kle, kle boćku

Witaj boćku kle-kle,
Witaj nam bocianie!

Łąka ci szykuje,
Łąka ci szykuje
Żabki na śniadanie x2

Kle-kle boćku, kle-kle
Usiądź na stodole

Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
Gniazdo w starym kole x2

Kle-kle boćku, kle-kle
Witamy cię radzi

Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz x2

 

Kukułka

Ku-ku, ku-ku! 
Precz zimo zła! 
Już bociek leci, 
cieszą się dzieci. 
Wiosna, wiosna 
idzie przez świat. 

Ku-ku, ku-ku! 
Już kwitnie sad! 
W gałązkach drzewa 
już ptaszek śpiewa. 
Wiosna, wiosna 
idzie przez świat. 

Ku-ku, ku-ku! 
Już ciepły wiatr. 
Zatańczmy w koło, 
bo nam wesoło. 
Wiosna, wiosna 
idzie przez świat. 

 

 

Wizyta Mikołaja

 

Uczymy się piosenek

„Świeci gwiazdka”

Świeci gwiazdka jedna, druga

Główką kręci, oczkiem mruga.

Jedna świeci, druga świeci

Tak się cieszą wszystkie dzieci

 

Chodź gwiazdeczko,

chodź gwiazdeczko

zabawimy się w kółeczko (2X)

 

Krążą w kółko gwiazdki obie

czasem nogą tupną sobie.

Czasem głową pokiwają

 i mrugają wciąż mrugają

 

 

„My jesteśmy choineczki”

My jesteśmy choineczki 1,2,3

Na głowach mamy czapeczki 1,2,3

Wyrosłyśmy w wielkim lesie 1,2,3

W którym echo głośno niesie 1,2,3

 

Teraz w rączki zaklaszczemy 1,2,3

I nóżkami potupiemy 1,2,3

W koło się poobracamy 1,2,3

I rączkami pomachamy 1,2,3

 

Śnieżek prószy, słonko świeci 1,2,3

Choineczki stroją dzieci 1,2,3

Gwiazdki na nich zapalimy 1,2,3

I do dziadków popędzimy 1,2,3

 

“Mikołaj jedzie samochodem”

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

 

“Święty Mikołaj”

Święty Mikołaj jedzie z podarkami

już puka w okno, dzwoni dzwoneczkami

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń

dzyń, dzyń,dzyń!

Kto dziś grzeczny był

Święty Mikołaj worek rozwiązuje

każdemu dziecku coś dziś podaruje

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń

dzyń, dzyń,dzyń!

Kto dziś grzeczny był

Czy każde dzieckoprezent już dostało?

Bo mam tu jeszcze prezentów niemało!

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń

dzyń, dzyń,dzyń!

Kto dziś grzeczny był

 

W grudniu realizujemy tematy

Jak przekazujemy informacje, Mikołaj

Co przynosi zima

Święta tuż, tuż…

Zagadnienia programowe na grudzień

– uczestniczenie w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych, gimnastycznych

– wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu

– nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

– próby śpiewu grupowego i indywidualnego

– uczenie porządku podczas pracy i po jej zakończeniu

– posługiwanie się kredkami świecowymi i ołówkowymi

– uczestniczenie w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych, gimnastycznych

– uczestniczenie (w miarę możliwości) w regionalnych tradycjach, obrzędach

– nazywanie zwyczajów i tradycji rodzinnych

– aktywne uczestnictwo w przygotowaniach do świąt i innych uroczystości rodzinnych,

– współdziałanie w wykonywaniu dekoracji okazjonalnych

– bezpośrednia obserwacja przyrody znajdującej się w najbliższym otoczeniu dziecka,

– rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy

– zwracanie uwagi na zmianę jaka zachodzi w przyrodzie, dominującą kolorystykę

– obserwacja zmian dotyczących wyglądu drzew,

 


Pasowanie na przedszkolaka

Spotkanie z KKON

Podczas pokazu dzieci dowiedzały się:

  • jak zachować się podczas ataku psa
  • kiedy możemy pogłaskać nieznanego psa
  • jak przebiega tresura psów

 

W listopadzie realizujemy tematy

Opiekujemy się zwierzętami

Dbamy o zdrowie

Prąd elektryczny

Tutaj rosły paprocie

 

WITAMY W NOWYM ROKU

SZKOLNYM 2019/2020

 

 

 

Bezpieczne wakacje “Prelekcja jak zachować się nad wodą” wizyta w Termach cieplickich

 

Wycieczka z mamami do “Koziej łąki”

 

Wycieczka do Huty Szkła Julia w Piechowicach

 

Wycieczka do MPGK

Świętujemy Dzień Ziemi

Spotkanie z Panią Lucyną Kornobys 

 

Spotkanie z Zorbą – poznanie zasad opiekowania się i zabawy z psem

Zakładamy ogródek

Wizyta w Planetarium

Teatr Animacji ” Przygoda Koziołka Matołka”

Koncert Filharmonii Dolnośląskiej

 

Spotkanie z Karkonoskim Klubem Owczarka Niemieckiego

Książnica Karkonoska

Bal Karnawałowy 

Uroczystość Dnia Babci i Dziadka

 

Spotkanie z szkółką pływacką Just Swim “Jak zachować się nad wodą?”

Międzyprzedszkolny Przegląd  kolęd i pastorałek w MP nr 4

      Koncert muzyków z Filharmonii Dolnośląskiej

Jasełka

Zabawy doświadczalne “Bańki mydlane”

Koncert muzyków z Filharmonii Dolnośląskiej

Spotkanie z leśnikiem  “Nadleśnictwo Śnieżka”

Wizyta w Książnicy Karkonoskiej

Przedstawienie teatralne ” Cześć Tuwima”

 

Wizyta Mikołaja

 

Wycieczka do fabryki bombek

Książnica Karkonoska

 

Muzeum Przyrodnicze

Wizyta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych

 

Spotkanie z sokistą

Wycieczka na Wzgórze Krzywoustego “Grzybek”

Urodziny Kubusia Puchatka

Biegi przełajowe w Miejskim Przedszkolu nr 14

 

ROK SZKOLNY 2017/2018

 

Urodziny Piotrusia

Festyn rodzinny

 

Karkonoska  Grupa GOPR z okazji Dnia Dziecka 

Wyjazd do Teatru animacji na spektakl “Brzydkie kaczątko”

Warsztaty “Co tam piszczy w trawie”

Nasz ogródek

 

Wycieczka do Piechowic “MARCONII”

Dziękujemy za pomoc w opiece nad dziećmi podczas wycieczki mamie Oliwiera pani Kasi oraz mamie Stasia również  pani Kasi. 

Pożegnaliśmy zimę i powitali wiosnę

 

Wizyta  w Galerii Promocje w ODK

Prelekcja “Nie taki gad straszny” pracownika KPK

Kolejna wizyta w bibliotece

Uczymy się kupować i sprzedawać  “Zabawa w sklep”

Dziękujemy za dostarczenie opakowań do sklepów.

Prawdziwi z nas tancerze

                 Wycieczka do Muzeum Karkonoskiego

W imieniu pań z grupy oraz dzieci dziękujemy za pomoc w czasie wycieczki mamie Oliwiera pani Kasi.

       Wspólne zabawy – budowa rakiety i 3 – 2 – 1 START

Wizyta w bibliotece – walentynka.

      Obchodzimy uroczystość Dnia Babci i Dziadka. Życzymy wszystkim                                     dużo zdrowia i stu lat życia.

                          Poznajemy pracę psa z GOPR- u z jego właścicielem               

     Zajęcia koleżeńskie z grupą VII metodą Labama

    Przygotowujemy się do świąt – pieczemy i ozdabiamy pierniki. Pychotka !

     

Wizyta w Przedszkolu Integracyjnym Nr 14 – Sala Doświadczeń Świata i sensoryczna. 

             

   Wizyta magika w przedszkolu – Zuzia uczy się czarować               

                                          Wizyta i warsztaty w galerii BWA

Kolejna wizyta w bibliotece – poznajemy przyjaciół Kubusia Puchatka

 

 

 Zdrowo się odżywiamy – wykonujemy sałatkę jarzynową. Palce lizać !

 

Pierwsza wizyta w Bibliotece – poznajemy zasady zachowania się w bibliotece oraz korzystania z książeczek.

 

                                                  Koncert Kapeli góralskiej

Wystawa pt. “Jeleniogórzanie” w Galerii Promocje w ODK

 

Dzień Przedszkolaka – udział w spektaklu w Teatrze Animacji w Cieplicach

 

Poznajemy zasady działania sygnalizacji świetlnej  w ruchu drogowym.

 

 Dbamy o naszą sprawność fizyczną – mobilne boisko

 

   Zwiedzamy Jelenią Górę

           Rok szkolny 2016/2017

 Poznajemy różne zawody. Gościnnie odwiedziła nas mama Karolinki opowiadając o zawodzie krawcowej oraz pan Szymon – weterynarz wraz ze swoim pupilem.

zdjęcia 012 zdjęcia 014 zdjęcia 021 zdjęcia 022 zdjęcia 026

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia otwarte z rodzicami pt. “Zabawy matematyczne” oraz wykonanie kurczaka z okazji zbliżających się świąt wielkanocnych.

Obrazy2 051 Obrazy2 052 Obrazy2 055 Obrazy2 059