Grupa 4

Zdjęcia grupy 4

 

Rok szkolny 2019/2020

 

Tematy zajęć na tydzień 22 – 26.06.2020r

26.06.2020 5-6 latki

25.06.2020 5-6 latki

24.06.2020 5-6 latki

22.06.2020 5-6 latki

23.06.2020 5-6 latki

Tematy zajęć na tydzień 15 – 19.06.2020r

19.06.2020 5-6 latki

18.06.2020 5-6 latki

17.06.2020 5-6 latki

16.06.2020 5-6 latki

15.06.2020 5-6 latki

Tematy zajęć na tydzień 08 – 12.06.2020r

12.06.2020 5-6 latki

10.06.2020 5-6 latki

9.06.2020 5-6 latki

8.06.2020 5-6 latki

Tematy zajęć na tydzień 01-05.06.2020r. 

5.06.2020 5-6 latki

4.06.2020 5-6 latki Ada i Olek

3.06.2020 5-6 latki Ada i Olek

2.06.2020 5-6 latki scenariusz Ada i Olek

1.06.2020 dzień dziecka 5-6 latki

 

Tematy zajęć na tydzień 25 – 29.05.2020r

Język angielski

Język angielski vegetables

Temat tygodnia: Dzień Rodziny

29.05.2020 – piątek

 

  1. Zagadki słuchowe ,, Rodzina”

 

Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdym smutkiem jak najprędzej?

 (mama)

Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?

(tata)

Łatwą tu zagadkę mamy:
kim jest dla was mama mamy?

(babcia)

 

Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty.

(dziadek)

Jak razem się nazywa:
babcia i prababcia siwa,
dziadek szpakowaty i dzieci
– obok mamy i taty?

(rodzina)

 

  1. Zabawa interaktywna ,, Test o rodzinie”

 

https://wordwall.net/pl/resource/2102679/rodzina

 

  1. Zabawa dydaktyczna ,, W wesołym miasteczku” (karta pracy nr 25a)

 

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne ( karta pracy 27b)

 

28.05. 2020 – czwartek

 

  1. Film edukacyjny ,, Drzewo genealogiczne”

Obejrzyj proszę film i odpowiedz na pytania:

– Co to jest drzewo genealogiczne?

– Jak tworzymy drzewo genealogiczne?

– Czy potrafisz wymienić (imiona, pokrewieństwo) swoich najbliższych?

– Jakie obchodzimy święta rodzinne?

– Czy potrafisz narysować postaci ludzkie za pomocą figur geometrycznych?

 

 

 

  1. Praca plastyczna ,,Drzewo genealogiczne mojej rodziny” – technika dowolna

Spróbuj stworzyć drzewo genealogiczne swojej rodziny. Pamiętaj o zasadach tworzenia takiego drzewa. Nazwij członków rodziny, ustal pokrewieństwo i spróbuj ich podpisać ( mama, tata, ja – imię itd.). Przelicz członków Twojej rodziny z zachowaniem kierunku ( od lewej do prawej, z góry na dół). Kto w Twojej rodzinie jest najstarszy a kto najmłodszy?

 

27.05.2020r – środa

 

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa na powitanie;

 

 

  1. Wiersz ,, Mój Tato” Bożena Forma

 

 

Chodzimy z tatą na długie spacery,

Mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

I nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

I ciepłym szalem wszystko okrywa,

Bierzemy narty i śnieżne szlaki

Wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

Lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

– życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

 

  1. Zabawa z elementami pantomimy ,, Mój tata?”

Pokaż proszę jaki zawód wykonuje Twój tata.

Pokaż proszę co Twój tata lubi robić najbardziej.

Ulubiona potrawa Twojego taty to…

 

  1. Przeczytaj zdania ( poproś Rodzica o pomoc) – karta pracy nr 25b

Przeczytaj zdania. Jak wygląda Twój tata? Narysuj go w niebieskiej ramce. Jakie jest jego ulubione danie? Narysuj je w czerwonej ramce. Napisz zdania po śladzie.

 

26.05 2020 – wtorek

 

  1. Wiersz dla mamy  Scisłowski Włodzimierz

Bukiecik dla mamy

Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl

Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki

 

 

Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie

Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto.  

 

 

  1.  Zabawa słowna ,,Moja mama” ( karta pracy nr 24b)

Przeczytaj zdania ( poroś o pomoc Rodzica) ,,Mama Ady”. Czy wiesz o czym była czytanka? Opowiedz jak wygląda Twoja mama? Co lubi robić? Narysuj to w ramkach poniżej. Napisz zadania po śladzie.

 

 

  1. Zabawa matematyczna ( karta pracy nr 24a) meblowanie i dekorowanie pokoju mamy zgodnie z instrukcją słowną.

 

 

  1. Propozycja – laurka dla mamy

 

https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0

 

 25.05. 2020 – poniedziałek

 

  1. Filmik ,, Moja Rodzina”

 https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

 

  1. Zabawa słowna ,,Moja Rodzina”

Wymień osoby, z którymi mieszkasz w domu. Czy znasz ich imiona? Czy wiesz czym się zajmują, gdzie pracują?

Kim dla Ciebie jest:

– siostra Twojej mamy?

– mama Twojego taty?

– tata Twojej mamy?

– syn Twojej mamy?

– córka Twojej babci?

 

  1. Czytanie ze zrozumieniem ,, Zdjęcie rodzinne” (karta pracy nr 26a)

Przeczytaj zdania (poproś Rodzica o pomoc) i odszukaj osoby na ilustracji. Umieść nalepki we właściwych miejscach.

 

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne ( karta pracy nr 28a)

Napisz wyrazy po śladzie. Takie same wyrazy otocz pętlami w jednym kolorze.

 

Tematy zajęć na tydzień 18 – 22.05.2020r

Temat tygodnia: Zawody Rodziców

Pomagamy mamie

 

           1.„Pieczemy z mama ciasto”- zabawa naśladowcza.

 

 Naśladowanie ruchem czynności wykonywanych podczas pieczenia ciasta: sypanie mąki– mieszanie obiema rękami, rozbijanie jajek– jedna ręka, wyrzucanie skorupek- drugą, wyrabianie ciasta– raz jedna ręka, raz druga, wkładanie do formy– obiema rękami, posypywanie bakaliami– raz jedna ręka, raz druga.

  1. Wypowiedzi dziecka na temat;

 

W jaki sposób pomaga w domu?, Kto z jego pomocy jest zadowolony?, Czy czuje się z tego powodu szczęśliwy?, W jaki sposób sprawia przyjemność swoim bliskim?, Co robi tata i mama w domu”.

  1. „Pomagam mamie”- praca plastyczna.

 

Rysowanie flamastrami takiej sytuacji, w której dziecko pomaga własnej mamie.

 

  1. „Jak pomagam mojej mamie?- układanie opowiadania na podstawie narysowanego obrazka.

 

Ćwiczenia w budowaniu dłuższej, wielozdaniowej wypowiedzi, poprawnej pod względem logicznym i gramatycznym.

 

  1. Słuchanie wiersza J. Sucharzewskiej pt. „Mama” – wypowiedzi dziecka na temat postępowania chłopca; ocena jego zachowania, (wiersz znajduje się w aneksie).
  2. „Pomocna dłoń” – odczytanie listu Skrzata do dzieci i na odrysowanych dłoniach na kartce wypisanie na poszczególnych palcach zobowiązań dziecka, (w jakich czynnościach będzie pomagało?) – treść listu w zamieściłam w aneksie.
  3. „Porządkujemy naczynia”- zabawa dydaktyczna.

 

Oglądanie różnorodnych naczyń, np. talerze duże i małe, kubki, garnki z różnymi uchami i uchwytami- określanie ich nazwy i przydatności. Układanie naczyń według poleceń, np. obok siebie w gromadce, w szeregu, w rzędzie, jedno za drugim ( talerze), w kole, na przemian( np. talerz- kubek) itp. Ustawianie kubków uchem w różne strony. Ustawianie naczyń tak, aby pośrodku znajdowały się naczynia z dwoma uchami , po prawej stronie ustawiamy naczynia z uchem ( uchwytem) zwróconym w prawo, po lewej stronie ustawiamy naczynia z uchem zwróconym w lewo. Ustawianie naczyń z jednym uchem w szeregu, w dwojaki sposób: uchwyty zwrócone w prawo lub w lewo. Dziecko powinno zrozumieć, że nie ma naczyń, które maja uchwyty z ustalonej strony.

LIST OD SKRZATA
Drogie dzieci!
Znam wasze mamusie. Bardzo ją lubię. Martwi mnie jednak ich ciężka praca. Chętnie bym im pomógł, ale jestem już stary i słaby. Wy natomiast możecie wykonać pewne prace w domu, aby waszym mamusiom było lżej. Proponuję, abyście wykonali taką pomocną dłoń, która będzie przypominała wam o waszych obowiązkach domowych.
Liczę na was dzieciaki. Skrzacik

„MAMA” – J. Suchaczewska
– Mamo, zapnij mi guziki!
– Mamo, wciągnij mi buciki!
– Mamo, zawiąż sznurowadło!
– Mamo, podnieś, bo coś spadło!
– Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
– Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
Za to beczeć umie sam.
– Znasz takiego?
– Bo ja znam.

 

21.05.2020r – czwartek

Zabawy z rodzicami

  1. Zabawa przy piosence „Zatańcz ze mną”- wykonywanie ruchów według słów piosenki.

 

 

  1. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Pracujemy razem” .

 

Dziecko wspólnie naśladuje czynności osób wykonujących dany zawód. Nazwę zawodu podaje rodzic.

 

  1. Rozmowa z dziećmi na temat „Kim chciałbym zostać”.

 

Rodzic pyta dziecko, co to jest praca, co oznacza pracowanie. Następnie zachęca  do wypowiadania się na temat tego, jaki zawód chciałoby wykonywać, gdy będzie dorosłe. Rodzic tak kieruje rozmową, aby dziecko podało przyczynę, dla których chce ten zawód wykonywać.

 

  1. Masażyk „Co robią różni ludzie?” – zabawa ilustracyjna w parach.

 

Dziecko zwrócone do siebie plecami wykonują na Rodzicach, ”sąsiada” plecach różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka.

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść) Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół) Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).

 

  1. Zabawa ilustrowana ruchem na podstawie wiersza Tadeusza Kubiaka „Kim będę?”.

 

Rodzic czyta wiersz a dziecko naśladuje ruchem poszczególne czynności.

 

KIM BĘDĘ”

Kiedy Zosia będzie duża

już nie będzie leczyć lalek,

a prawdziwa pani doktor

dobrze zajmie się szpitalem.

 

– A kim będzie Zosia? – Wiemy! –

woła Bolek, wołał Lolek

-Dzisiaj uczy kotka Mruczka,

Duża – będzie uczyć w szkole.

 

A Irenka  szmatkę bierze.

Tu przyszyje a tam utnie.

Gdy urośnie… – Już zgadliśmy!

Będzie szyła piękne suknie.

 

Zaś Martusia, ta malutka,

bierze kredki – mądra głowa,

Dom rysuje. – Też już wiemy!

Będzie domy projektować .

 

Waży kaszę, waży groch,

Waży gruszki, waży jabłka.

Gdy dorośnie, w wielkim sklepie

Będzie ważyć Małgorzatka.

Acha, jeszcze jest Agatka!  Buzia – słonko, dwa warkocze.

– Gdy dorośniesz, o tym wszystkim napisz książkę! – Bardzo proszę!

Tadeusz Kubiak

 

 

  1. „Kim chciałbym zostać w przyszłości?”.

 

 Dzieci rysują kim chciałyby zostać w przyszłości.

 

  1. Zabawa ruchowo- naśladowcza” Jak nasi Rodzice”.

 

Dzieci poruszają się po pomieszczeniu w rytm instrumentu muzycznego. Na hasło- Jak mama naśladują czynności wykonywane przez mamę. Na hasło- Jak tata czynności wykonywane przez tatę.

 

  1. Ekspresja słowna. Co lubią nasi rodzice?

 

Kończenie zdań: Moja mam lubiMój tata lubi…. Moi Rodzice lubią, gdy ja…..

 

 

20.05.2020r – środa

Kochamy nasze mamy

1. W siadzie skrzyżnym dziecko śpiewają słowa (3x) na melodię  piosenki „Panie Janie”

Witaj mamo (2x), jak się masz (2x).
Wszyscy Cię witamy (2x) bądź wśród nas(2x).

2. Przywitanie własnego ciała

Dziecko wita się częściami ciała: dłoń do dłoni, kolano do kolana, dłońmi witają uszy, kolanami witają brodę.
Następnie robią to samo z Rodzicem: dłoń do dłoni…itd.

3.Pogadanka na temat „Dnia Matki”

Jakie zbliża się święto?
Dlaczego w całej Polsce obchodzimy Dzień Matki?
Jaka jest mama?
Za co kochasz mamę, czy jest ona  dla ciebie najważniejsze na świecie,  może najpiękniejsza na świecie, a może najukochańsza?
Czy wy kochasz swoją mamę?

4.”Jaka jest moja mama?’

ładna
dobra
cudowna
kochana
Zadaniem dziecka jest znalezienie tych wyrazów, które charakteryzują mamę wśród zabawek znajdujących się w naszej domu a następnie opowiedzieć cos o mamie.

5.Recytowanie przez dziecko wiersza  na „Dzień Mamy”.

             „Kochana Mama” – Cz. Janczarski
Kto się o nas tak troszczy,
najczulej patrzy na nas.
Kto od złych przygód strzeże,
Nasza kochana mama.
Uczyła pierwszych kroków,
Pierwszych słów nas uczyła.
Każdą łzę nam otarła ,
Mamusia nasza miła.
Jak ci się odwdzięczymy
Za wszystko droga mamo.
Będziemy się starali
Kochać ciebie tak samo.

  1. Serce dla mamy”- lepienie z masy solnej. Umieszczanie warstwy masy solnej na sercu wyciętym z kartonu. Na powierzchni masy solnej dziecko układa kompozycję z koralików, guzików, cekinów itp.

Przepis na masę solną:

– 1 kg mąki

– 1kg soli

–  woda

Mąkę zmieszać z  solą, dodać wodę i wyrabiać ciasto. Masa powinna mieć konsystencję ciasta na makaron. Jeżeli chcemy uzyskać masę w różnych kolorach, dzielimy ciasto na kilka części. Do każdej dodajemy inny kolor farby plakatowej. Uwaga! Sprawdzamy konsystencje farby przed dodaniem jej do masy. Jeżeli jest dość rzadka to ciasto powinno być ścisłe.

  1. „Słuchanie bicia serca”- utrwalanie znajomości lewej strony ciała. Szybki bieg przez około 30 sekund. Przykładanie prawej dłoni w okolice własnego serca, wyczuwanie jego uderzeń. Słuchanie bicia serca przez słuchawkę lekarską. Zwrócenie uwagi na rytm bicia serca. Układanie tego rytmu za pomocą klocków, patyczków.

00  00 00 00 00 00

 

 

 

19.05.2020r – wtorek

Nasze mamy pracują

  1. Zabawa integracyjna – „Iskierka przyjaźni” – dziecko puszcza iskierkę przyjaźni poprzez uścisk dłoni Rodzica. Iskierka zatacza koło.

    2. Wprowadzenie do tematu – wyjaśnienie dziecku znaczenia pojęcia „zawód”.

  2. Zagadki dotyczące rozmaitych zawodów. Rodzic czyta zagadki, dziecko odgaduje, o jaki zawód chodzi w danej zagadce ( załącznik nr 1).

    4. Czytanie wiersza J.Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”, odpowiedzi na pytania dotyczące przeczytanego tekstu, określenie przez dziecko przesłania wiersza(załącznik nr 2).

    5. ”Przysłowia o pracy”- rozmowa. Wyjaśnienie znaczenia przysłów. Zrozumienie, jak ważna jest praca w życiu człowieka. Przykładowe przysłowia: Bez pracy nie ma kołaczy, Pracowity jak pszczółka, Praca ludzi wzbogaca, Niedbały robi dwa razy. Kto nie pracuje, ten nie je.

  3. „ W sklepie”- praca z obrazkiem. Opowiadanie, co dzieje się na obrazku. Udzielenie odpowiedzi na pytania: Jak nazywa się sklep na obrazku?; Co można w nim kupić?; W jakich sklepach robicie z rodzicami zakupy? Rozmowa na temat różnic między małymi , osiedlowymi sklepikami, a dużymi marketami. Opowiadanie o tym, jak należy zachowywać się w sklepie. Wskazywanie różnic podczas robienia zakupów w małym sklepie, gdzie towar podaje sprzedawca, i w markecie, gdzie towary wkładamy do koszyków i płacimy za nie w kasie.

http://przedszkolewbaniach.blogspot.com/2014/10/dzis-w-ramach-realizacji-tematu.html

  1. Zabawa pantomimiczna – Jaki to zawód?. Poszczególne dzieci za pomocą gestów, mimiki i naśladowania czynności (bez użycia słów) przedstawiają zawód swoich marzeń, pozostali uczniowie odgadują, o jaki zawód chodzi.

    8. „Praca mojej mamy”- praca plastyczna. Wycinanie z kolorowego papieru. Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych wyobrażeń i wiedzy na temat pracy zawodowej mamy.

    Załącznik nr 1

    ZAGADKI:

    1. Jaki zawód wykonuje pan,
    który obiad gotuje nam? (KUCHARZ)

    2. Cóż to za człowiek powiedzcie kochani
    maluje obrazy, chodzi z paletami. (MALARZ)

    3. Kto ma na półkach książek bez liku?
    I dba o książki i czytelników? (BIBLIOTEKARZ)

    4. Przez dzień cały w ciągłym trudzie,
    wciąż pracuje dla nas dzielnie.
    Znają go też wszyscy ludzie
    I szanują jego kielnię. (MURARZ)

    5. Przebył śmiało wszerz i wzdłuż
    oceany, wiele mórz.
    On na mostku służby miewa
    No i szanty chętnie śpiewa. (MARYNARZ)

    6. Leczy wszystkich i mnie także.
    Chorym leki przepisuje.
    Słowem także im pomaga
    I na duchu podtrzymuje. (LEKARZ)

    7. Biała bluza, spodnie białe,
    ubielone ręce całe.
    Nawet czapka biała też.
    Kto to jest? Czy wiesz? (PIEKARZ)

    8. Ktoś za zeszytem przegląda zeszyt,
    Choć jest zmęczony- jeszcze pracuje.
    Gdy stawia piątkę, bardzo się cieszy.
    Przykro mu bardzo, gdy stawia dwóję.

    9. Siedzi w samochodzie,
    trzyma kierownicę,
    wozi towary po kraju
    i przewozi za granicę.

    10. Bardzo się trudzi-
    przynosi listy, paczki dla ludzi.

    11. Spotkasz go w ogrodzie,
    gdzie pracuje co dzień
    Dba o klomby i rabatki,
    kocha rośliny i kwiatki.
    12. Na połów wyrusza daleko,
    Cieszy się, gdy wraca z pełną siecią.

    Załącznik nr 2

    „Wszyscy dla wszystkich” Julian Tuwim

    Murarz domy buduje,
    Krawiec szyje ubrania,
    Ale gdzieżby co uszył,
    Gdyby nie miał mieszkania?

    A i murarz by przecież
    Na robotę nie ruszył,
    Gdyby krawiec mu spodni
    I fartucha nie uszył.

    Piekarz musi mieć buty,
    Więc do szewca iść trzeba,
    No, bo gdyby nie piekarz,
    Toby szewc nie miał chleba.

    Tak dla wspólnej korzyści
    I dla dobra wspólnego
    Wszyscy musza pracować
    Mój maleńki kolego.

    Jakie zawody występują w wierszu?
    Na czym polega ich praca?
    Jak rozumieć tytuł wiersza?
    ( ważna jest każda praca i każdą należy szanować – przesłanie)

18.05.2020r – poniedziałek

  1. Pląs i śpiew piosenki z pokazywaniem – „Na sygnale”.

https://www.youtube.com/watch?v=vJFykFWgWsw

 

  1. Wprowadzenie w tematykę zajęć – wysłuchanie wiersza.

 

 Czesław Janczarski – „O co dbają dyżurni

 

Dbają, by kwiatkom nie brakło wody,
By srebrne rybki nie były głodne
A po zabawie, żeby od razu
Każdy samochód mknął do garażu
Czyszczą futerka misiom wesołym,
Niesforną piłkę znajdą pod stołem.
Dbają o świeże ziarna w karmniku
I o porządek w każdym kąciku.
Znajdą zgubiony kapeć malucha
Naszych dyżurnych musimy słuchać!

 

  1. Rozmowa na temat treści usłyszanego wiersza.

 

Jakie korzyści płyną z pracy ludzi? Próba odpowiedzi na pytanie: który z zawodów, waszym zdaniem jest najważniejszy ? Dziecko powinno dojść do wniosku, że wszystkie zawody są jednakowo ważne, wszystkie się wzajemnie uzupełniają.

 

  1. Jaki zawód pokazuję?”.

 

Zagadki ruchowe, pokazywanie zawodu, czyli pantomima: potrafię porozumieć się bez słów (stopniowanie trudności, dziecko intuicyjnie wybiera stopień wykonywanego zadania).

5. Zabawa ruchowa „Fryzjer”.

 

Dziecko siada na krześle i odgrywa rolę klientów salonu fryzjerskiego, a Rodzic jest fryzjerem.

Na hasło:
– mycie – myją głowy,
– ręcznik – wycierają głowę,
– strzyżenie – udają obcinanie włosów (z prawej strony, z lewej strony),
– czesanie – czeszą klienta (z przodu, z tyłu),
– suszenie – suszą włosy (na górze, na dole),
– lustro – pokazują lusterko (przed, za),
– pożegnanie – podają sobie ręce,
– marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.

 

Na ponowne hasła następuje zamiana miejsc.

 

  1. Zadania dla dziecka- zagadki

 Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
często w teatrze lub w filmie gra.
   (aktor)

 

Wśród świateł jaskrawych pracuje,
By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć
I na białych kartach kolory rozłożyć.
A potem możecie w niejednej gazecie
Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach.
   (fotograf)

 

Jak się nazywa taki lekarz
Którego pacjent głośno szczeka?
   (weterynarz)

 

Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo.   (sprzedawca)

Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie
Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie?
   (strażak)

Nie jest kotem, a bez strachu. Chodzi po każdym dachu.
Brudne ręce ma i twarz. Ty go też zapewne znasz.
   (kominiarz)

Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały?
   (krawiec)

 

Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje
Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? 
  (policjant)

 

Ktoś w białym fartuchu,
skaleczony palec nam bandażuje,
A kiedy dopada nas kaszel, syrop aplikuje.
   (pielęgniarka)

 

  1. Szukam zgubionego rekwizytu

Zadanie – szukanie w domu rekwizytów dotyczących następujących zawodów: kucharka odszukuje patelnię, fryzjer grzebień, mechanik kanister. Drogę do przedmiotu wytycza Rodzic. Dziecko przybliża się do celu zgodnie z jej poleceniem słownym (np. 1 krok do przodu, 2 kroki w lewo

 

  1. Na zakończenie wspólne improwizacje ruchowe do piosenki pt. „Koła autobusu”.

https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA

 

Język angielski

jezyk ang. Vehicles 2

Plik do pobrania na tydzień 27 – 30.04.2020r

język angielski

Plik do pobrania

angielski

Język angielski

easter2

Zajęcia na tydzień 23 – 27.03.2020r

Więcej informacji na Facebook – (Grupa 4 zdjęcia – Przedszkole Kubusia Puchatka)

25.03. 2020 – środa

 1.Zabawa muzyczna „Na powitanie”

 

 

2.Oglądanie ilustracji ( Załącznik PDF)

Proszę, przelicz zwierzęta na ilustracji oraz nazwij je. Narysuj odpowiednią liczę kresek w ramce ( przeliczanie na konkretach do 10).

Przelicz proszę paluszki u rąk,

Przelicz proszę paluszki u nóg

Czy jest ich tyle samo?

3.Zabawa ruchowa „Gimnastyka ciała”

Podskocz proszę 10 razy

Zrób 10 przysiadów

Zrób 10 pajacyków

Czy masz jakieś ulubione ćwiczenie? ( wykonaj je 10 razy) J

4.Ćwiczenie grafomotoryczne ,,Cyfra 10”

( utrwalenie znaku graficznego cyfry 10 – załącznik PDF )

Przyjrzyj się proszę przedstawionej cyfrze. Czy ją znasz?

Tak, to jest cyfra 10.  Czy potrafisz wskazać cyfrę na linijce?

Przypomnij sobie jak się pisze cyfrę 1 i 0. Teraz spróbuj napisać cyfrę 10 po śladzie – zwróć uwagę na kierunek pisania cyfr.

( Proszę o przesłanie zdjęć, filmików z efektami pracy dziecina naszą grupę na Facebook)

Uwaga: Załączniki są do pobrania na naszej grupie na Facebook – Grupa 4 zdjęcia Przedszkole Kubusia Puchatka

Pozdrawiam Was serdecznie

 

Język angielski

We are learning this month.

  1. Spring

weather ( rain / it’s raining, sun / it’s sunny, fog / it’s foggy, warm / is warmer )

clothes ( jacket, sweter, t-shirt, blouse, shoes )

nature ( grass is growing, birds are singing, snow is melting, flowers are blooming )

  1. Farm

animals ( horse, hen, chicken, rooster, sheep, duck, goose, pig, dog, cow, rabbit )

How many…? / we are counting ( one, two … )

Zwroty: It’s a (dog) / What is this? / What colour is it? / How many legs?

  1. Song

Old Mc Donald had a farm

Old MACDONALD had a farm
E-I-E-I-O
And on his farm he had a cow
E-I-E-I-O
With a moo moo here
And a moo moo there
Here a moo, there a moo
Everywhere a moo moo
Old MacDonald had a farm
E-I-E-I-O

Old MACDONALD had a farm
E-I-E-I-O
And on his farm he had a pig
E-I-E-I-O
With a oink oink here
And a oink oink there
Here a oink, there a oink
Everywhere a oink oink
Old MacDonald had a farm
E-I-E-I-O

 

B – i – n – g – o

There was a farmer who had a dog,
And Bingo was his name-o.
B-I-N-G-O
B-I-N-G-O
B-I-N-G-O
And Bingo was his name-o.
There was a farmer who had a dog,
And Bingo was his name-o.
(Clap)-I-N-G-O
(Clap)-I-N-G-O
(Clap)-I-N-G-O

 

  1. Zadania

– oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta wiejskie, nazywanie i opisywanie ich w języku angielskim;

– zabawy maskotkami lub figurkami zwierząt, nazywanie ich, opisywanie, przeliczanie, segregowanie pod względem gatunku, koloru, wielkości ( big / small )

– gra Memory , Bingo

– rozpoznawanie zwierzątek po odgłosach, fragmentach ilustracji, dotyku

– kalambury

– rozpoznawanie zwierząt po odciskach łap / nóg

– What animals can you see? –  historyjka obrazkowa.

  1. Zabawa Abra cadabrra one, two, Tyree you are a ( ducks ) so swimm with me….

24.03.2020r – wtorek

 -Zabawa na powitanie “Witam Was”
– Zabawa słowna ,,Domino głoskowe”
– Wprowadzenie znaku graficznego głoski p ( analiza i synteza głoskowa wyrazów: pralka, papryka, pole, komputer,   wyszukiwanie litery p w rozsypance literowej)
– Ćwiczenie grafomotoryczne – pisanie litery P,p po śladzie i samodzielnie,
 – Czytanka ( dla chętnych)

Uwaga: opis zabaw i zajęć na Facebook ( Grupa 4 zdjęcia Przedszkole Kubusia Puchatka)

23.03.2020r – poniedziałek 

Wiersz Jana Brzechwy ,,Przyjście wiosny”

Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze…


A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiatki za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią –Witaj wiosno.

– analiza wiersza,
– odwołanie się do doświadczeń dzieci, opis przyrody zgodny z nową porą roku,
 > Zabawa słowna ,,W marcu jak w garncu” – analiza przysłowia, utrwalenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosnym

> Praca plastyczna ,,W marcu jak w garncu” – technika dowolna

 

 

Wielkanocna Pisanka – konkurs

 

Po raz kolejny wygraliśmy konkurs plastyczny. Tym razem na “Wielkanocną pisankę”. Konkurs był zorganizowany przez Galerię Nowy Rynek. W zabawie uczestniczyły dzieci z grupy I, III i IV wraz z paniami. Baaardzo się cieszymy z zajęcia I miejsca i z pozyskanej nagrody ( 1000zł:) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzień Babci i Dziadka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Świąteczne pierniki

 

Dnia 14 grudnia dzieci z grupy IV wybrały się na zajecia kulinarne do Klubukawiarni Wszyscy bawiliśmy się swietnie przyozdabiajac świąteczne pierniczki Serdecznie dziekujemy Mamusi Stasia za zorganizowanie spotkania

 

img_20161214_094704-kopiowanieimg_20161214_094622-kopiowanieimg_20161214_094414-kopiowanieimg_20161214_093654-kopiowanie

img_20161214_094306-kopiowanieimg_20161214_094654-kopiowanie

img_20161214_094926-kopiowanie

img_20161214_094540-kopiowanie

img_20161214_094536-kopiowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyjście do ODK

 

 

Dnia 16. 11. 2016 dzieci i panie z grupy IV wybrały się do Osiedlowego Domu Kultury

na wystawę malarstwa p. Joanny Adamczuk pt ,,ECHA SLOWIANSKICH SCIEŻEK” 

 

img_20161216_102601-kopiowanieimg_20161216_102533-kopiowanieimg_20161216_103812-kopiowanie

img_20161216_103139-kopiowanieimg_20161216_102708-kopiowanieimg_20161216_102717-kopiowanie

img_20161216_102656-kopiowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spotkanie z psem.

 

 

20161206_113620-kopiowanie img_20161205_141123-kopiowanie img_20161205_141157-kopiowanie img_20161205_141403-kopiowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasowanie na przedszkolaka

 

 

dsc_0005-kopiowanie dsc_0014-kopiowanie dsc_0017-kopiowanie dsc_0030-kopiowanie dsc_0038-kopiowanie dsc_0062-kopiowanie dsc_0064-kopiowanie