Grupa 2

Rok 2022/2023

 

 

Wizyta przedszkolaków w ZST Mechanik 

 

Rok 2021/2022

 

Powitanie wiosny

 

Rok 2020/2021

 

Temat na tydzień 12 – 16.04.2021r

Na wsi

16.04.21 – piątek

Temat: Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

1.Zabawa ruchowa do piosenki „Kaczuszki”. Taniec na gazecie. Prosimy, aby dziecko nie „spadło” z gazety podczas tańca.

2.Propozycje zabaw:

a) marsz z gazetą na głowie, tak aby nie upadła

b) marsz wokół gazety, na przerwę (uderzenie w bębenek) zatrzymujemy się i kucamy na gazecie.

c) Przeskoki nad gazetą (obunóż, jednonóż).

d) Siad klęczny – gazeta leży przed dzieckiem. Dłonie oparte na gazecie, przesuwanie gazety (do przodu, do tyłu), powrót do pozycji wejściowej.

e) „Rolki lub narty”, naśladujemy jazdę na rolkach.

f) „Jazda na gazecie” – (siad na gazecie, odpychanie się kończynami dolnymi i górnymi).

g) Zgniatanie gazety w kulkę.

h) Przekładanie papierowej kulki z dłoni do dłoni, pod kolanem itp.

i) „Skrętoskłony” – „leniwa ósemka”. W rozkroku kreślenie leniwej ósemki poczynając od lewej nogi.

j) W leżeniu przodem, tyłem przekładanie papierowych kul z dłoni do dłoni.

k) Popychanie papierowych kulek czołem na czworakach.

l)Podrzucanie, chwytanie kulek, rzucane kulek do wiaderka lub pojemnika.

ł) Siad klęczny, przed kolanami gazeta – dziecko kładzie dłonie na gazecie, odsuwa ją jak najdalej i przysuwa do siebie.

m) „Karuzela” – dziecko siada na gazecie, kręci się w kółko odpychając się rękami i stopami;

3..Zabawa plastyczna. Moczymy delikatnie kawałek gazety i próbujemy z niego na czystej kartce uformować np. kształt zwierzątka wiejskiego.

15.04.21 – czwartek

Temat; Zabawy matematyczne

 

Przygotowujemy przedmioty które będziemy wykorzystywali do liczenia. Małe figurki zwierząt, klocki, korki, koraliki itp.

 

„ŻABKI”

Dziesięć pękatych, zielonych żab nad stawem wiodło głośny spór.
Rech, rech, rech…
Jedna już miała tego dość i z pluskiem dała nura w dół,
zostało tylko dziewięć żabek ech…

Dziewięć pękatych ,zielonych żab nadal toczyło głośny spór.
I znowu jedna miała dość i z pluskiem dała nura w toń.
zostało tylko osiem żabek ech….

Osiem… itd.

 

„MISIE”

Jeden mały miś zupkę sobie jadł,
Przyszedł drugi miś i były misie dwa.
Dwa małe misie pukały mocno w drzwi,
Przyszedł jeszcze jeden i były misie trzy.
Trzy małe misie znalazły uli wiele,
przyszedł jeszcze jeden i były misie cztery.
Cztery małe misie zrobił nagle bęc,
Przyszedł jeszcze jeden i było misiów pięć.
Nagle wszystkie pszczoły z uli wyleciały
i małe misie szybko pouciekały.

  1. Zgromadzone przedmioty (liczmany) układamy przed dzieckiem. Prosimy je, aby np.:

– wziął pięć klocków, dołożył jeszcze dwa i policzył ile jest razem

– układamy zadania matematyczne, np. W stajni były 2 konie, gospodarz kupił jeszcze 3. Ile koni było razem?

– posegreguj nakrętki pod względem koloru (zbiory)

– ułóż od najmniejszego zwierzątka do największego

– układamy rytmy np. kładziemy 1 klocek zielony, następnie 1 czerwony i 2 niebieskie. Powtarzamy sekwencje jeszcze raz. W kolejnej nie kładziemy 2 niebieskich klocków i zadajemy dziecku pytanie: co powinienem teraz położyć?

 

14.04.21 – środa

Temat: Kto mieszka w kurniku? Jajko, eksperymenty z jajkiem.

 

1.Poznajemy budowę i właściwości jajka.

a)Przygotowujemy jajko surowe, jajko ugotowane. Do porównania jajko przepiórcze i ilustrację przedstawiającą przepiórkę. Zadajemy dziecku pytania, np. Jakie zwierzęta znoszą jajka? Dlaczego je znoszą? Do czego są potrzebne w kuchni? Jakie potrawy robimy z jaj? Czy jajka są zdrowe?

b)„Które jajko jest surowe?” – obserwacja wirujących jajek.
Pokazujemy dziecku dwa jednakowe jajka i prosimy, aby zastanowiło się, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane.
Prosimy dziecko, aby „zakręciło” jajkami. Dziecko obserwuje ich ruch i określa, które z nich kręci się szybciej. Rozbijamy jajka i sprawdzamy czy dziecko zgadło.
Tłumaczymy dziecku, że gotowane jajko wiruje szybko, natomiast surowe kołysze się i obraca wolniej. Dzieje się tak, ponieważ jajko ugotowane ma stały środek, a surowe nie może obracać się łatwo i szybko – jego płynny środek przesuwa się wewnątrz skorupki na wszystkie strony.

2.Słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej pt. „Kurcze blade”:

https://www.youtube.com/watch?v=NwhtQ5h2ZQ4

3.Zabawa badawcza – określanie właściwości jajka na twardo.

Dajemy dziecku połówki jajka na twardo.
Dziecko obiera skorupki jajka na twardo, określa wygląd, zapach, smaku, nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka.

4.Zabawa badawcza – określanie właściwości jajka na surowo.
Dziecko rozbija surowe jajko, opisuje wygląd, zapach, kolor.

5. Porównywanie jajka na twardo i surowego – wyciagnięcie wniosków przez dziecko.
Jajka na twardo mają twardą skorupkę, są w środku twarde, białko jest białe, żółtko ma żółty kolor.
Jajka na miękko są w środku płynne, białko jest przezroczyste, żółtko jest żółte.
Skorupka jajka ma kształt okrągła, jest twarda, budulec (wapno), pory oraz błonę wyściełającą wnętrze.

6.W miarę możliwości możemy zabrać dziecko do Muzeum Przyrodniczego w Cieplicach i pokazać eksponaty w postaci ptaków, piskląt i jajek.

https://www.muzeum-cieplice.pl/

 

13.04.21 – wtorek

Temat: Wiejskie dobra, co nam dają zwierzęta?

 

1.Przygotowujemy produkty pochodzenia zwierzęcego: mleko, jogurt, ser, jajka, kiełbasę lub wędliny, wełnę itp. Rozmawiamy z dzieckiem o tym czy wie skąd biorą się dane produkty. Możemy wspomóc się filmem:

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

https://www.youtube.com/watch?v=ASRjdYUVs_M

ttps://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,kraina-nitek,34205

2.Uzupełniamy kartę pracy połącz zwierzę z produktem:

https://przedszkolankowo.pl/2017/03/29/co-nam-daja-zwierzeta-karty-pracy/

3.Wykonujemy pracę plastyczną „Owieczka” z popcornu:

https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/aneta-gradzka-rudziak/baranek/

lub z wełny, wyklejając szablon:

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/wielkanocne-szablony-do-druku.html

 

12.04.21r – poniedziałek

Temat: Gdzie mieszkają zwierzęta?

1 .Przygotowujemy dowolne książeczki, czasopisma, ilustracje związane z tematem zwierząt żyjących na wsi. Oglądamy, nazywamy zwierzęta i ich rodziny oraz miejsca gdzie mieszkają ( kurnik, obora, stajnia, chlew, stodoła ).

2. Czytamy bajkę pt. Brzydkie kaczątko. Zadajemy dziecku pytania dotyczące utworu.

3. Kolorowanie ilustracji przedstawiającej wiejskie podwórko.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/zwierzeta-gospodarskie/

lub drukujemy kartę pracy, połącz zwierzę z jego domem.

4. Możemy ulepić wybrane zwierzątko z plasteliny.

5. Uczymy się wspólnie piosenki „W chlewiku mieszka świnka”:

https://www.youtube.com/watch?v=sY1jT8_LIx0

6. „W zagrodzie Małgosi”- bajka ortofoniczna E. Michałowskiej

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi,

każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

 Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

 Kura gdacze: Kod, ko, dak.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.

 Gąska gęga: Gę, gę, gę. Ona też chce najeść się.

Owca beczy: Be, be, be.

Koza meczy: me, me, me.

 Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Konik parska: Prr, prr, prr.

 A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta gra, aż Małgosia jeść im da.

7. Dzielimy nazwy zwierząt na sylaby, pytamy jaką głoskę dziecko słyszy na początku.

Zwróćmy uwagę czy dziecko poprawnie wymawia głoski.

 

Tematy zajęć na tydzień 06. – 09.04.2021r

Zwierzęta na wsi

 

09.04.2021r.- piątek 

Temat dnia: Co słychać na wsi?       

 

ZADANIE 1. Wysłuchajcie proszę piosenki pt. ,,U nas na podwórku” .https://www.youtube.com/watch?v=R2PX4tFSz7k

 

Odpowiedzcie na zadane pytania.

– Jakie jest tempo i nastrój piosenki?

– Jakie elementy powtarzały się w utworze?

– Nazwijcie zwierzęta, o których jest mowa.

– Spróbujcie naśladować ich głosy.

 

ZADANIE 2. Zabawa rytmiczna z piosenką  pt. ,,U nas na podwórku”.

Naśladujcie sposób poruszania się wybranego zwierzątka. Kiedy usłyszysz melodię refrenu, rytmicznie wypowiadaj jego tekst i klaszcz: ,,Kotek miauczy: miau, miau, miau; piesek szczeka: hau, hau, hau”.

-Dodatkowa zabawa-

 Dowolny taniec przy piosence „Dziadek fajną farmę miał”

Dzieci tańczą w dowolny sposób podczas słuchania piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ&ab_channel=%C5%9Apiewanki.tv-Piosenkidladzieci

 

ZADANIE 3. Zabawa słowna – ,,Co robią zwierzątka?”

Odpowiedzcie na pytania słowami piosenki:

– Co robi kogut?- pieje;

– Co robi kurka?- gdacze;

– Co robi gąska?- gęga;

– Co robi kaczka?- kwacze;

– Co robi krówka?- muczy;

– Co robi świnka?- kwiczy;

– Co robi konik?- rży;

– Co robi osioł?- ryczy.

 

ZADANIE 4. Narysujcie świnkę zgodnie z instrukcją na karcie pracy (załącznik poniżej).

 

ZADANIE 5. Ulepcie z plasteliny figurki zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

ZADANIE 6. Na zakończenie dzisiejszych zajęć mamy propozycję dla chętnych dzieci.  Zagrajcie w quiz matematyczny i poćwiczcie spostrzegawczość. Rozpoznajcie stosunki przestrzenne wyrażane słowami NA, OBOK i PRZY. Powodzenia!

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661 

Pliki do pobrania

 

 

08.04.21r – czwartek

Temat: Zwierzęce rodziny

 Zadanie1.

Ćwiczenia matematyczne- policz i pokaż.

Dziecko otrzymuje kartoniki z narysowanymi kreskami (od 1 do 9). Poniżej przedstawione są krótkie rymowanki, w których występują liczebniki, zadaniem dziecka jest podniesienie kartonika z odpowiednią liczbą kresek.

– Małe świnki trzy kwiczą: kwi, kwi, kwi. (kartonik z trzema kreskami).

– Idą drogą dwa kurczaki, oglądają polne maki.

– Cztery białe koty mają czarne łaty.

– Sześć gąsiątek po stawie pływało, przez co zmoczone pióra miało.

– W stajni pięć koników stało i się sianem zajadało.

– Dziewięć krów mruczało, bo pić im się chciało.

– Siedem baranów małych na łące brykało.

– Osiem królików uszkami ruszało, siano wąchało

Zadanie 2.

Zabawa ruchowa z elementem biegu „Konik”.

Dziecko „konik”- porusza się przy akompaniamencie instrumentu muzycznego lub w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i kopie raz lewym, raz prawym kopytkiem. Podczas biegu kląska językiem natomiast podczas kopania rży: iiiichacha.

Zadanie 3.

Rodzice i ich dzieci. Proszę przyjrzeć się obrazkom przedstawiającym zwierzęta dorosłe i ich dzieci. Wspólnie omówić różnice w wyglądzie i zachowaniu młodych i ich rodziców. Prawidłowe nazywanie dorosłych i małych zwierząt.

 Zadanie 4.

Proszę o połączenie zwierząt wiejskich z miejscem, w którym mieszkają. (materiał dostępny w plikach do pobrania)

Zadanie 5.

Dla chętnych dzieci: „Zaszyfrowana kolorowanka wiejskiego podwórka”  (materiał dostępny w plikach do pobrania).

 

Pliki do pobrania

 

 

07.04.2021r –środa

  1. Rodzic czyta dziecku: „Na wiejskim podwórku” bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz

    Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem…
    Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały.
    Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko ,daleko…ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu ,ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń…
    Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

  2. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści opowiadania. To bardzo ważne, aby tekst przeanalizować. Porozmawiać z dzieckiem o tym co wydarzyło się na podwórku, czym wg niego jest złość, kiedy ono się złości i co z tym robi. Istotne aby nie zostawiać dziecka w przeświadczeniu że złość jest zła. Jest emocją która przeżywa niejednokrotnie każdy z nas, chodzi o to, żeby zrozumieć kiedy się pojawia, o czym świadczy i znaleźć sposób na poradzenie sobie z nią, w sposób nie krzywdzący innych.

Super byłoby gdyby dziecko (wspomagane przez rodzica) znalazło kilka sposobów na radzenie sobie ze złością…

3.Coś dla ciała- odrobina ruchuJ

  • zabawa bieżna: Koniki:bieg truchcikiem, potem galopem w różnych kierunkach.
  • ćw. szyi: Koń kiwa głową:rozkrok, skłony głowy w przód i tył.
  • ćw. równowagi: Koń grzebie nogą:stojąc na jednej nodze, naśladujemy jak koń drugą nogą grzebie – przeciąganie wolnej stopy z przodu o podłoże.
  • ćw. zręczności: Koń na biegunach: siad skrzyżny, chwyt za stopy od zewnętrznej strony stopy, plecy okrągłe jak bieguny konia. Lekkie huśtanie się w tył na plecy i w przód do siadu.
  1. Dzielenie wybranych nazw zwierząt na sylaby
  2. Praca plastyczna- wybrane zwierzątko , lub kilka (to może być fajna zabawa dla całej rodziny)

http://www.kreatywniewdomu.pl/2015/08/o-rigami.html

 

06.04.2021r – wtorek

  1. Rodzic czyta dziecku wierszyk o zwierzętach mieszkających w gospodarstwie:

    W chlewiku mieszka świnka, co ryjkiem trąca drzwi
    Ja mówię jej dzień dobry, a ona kwi, kwi, kwi

    N podwórku szczeniak mały, podnosi wielki gwałt
    ja mówię mu dzień dobry, a on hau, hau, hau

    Na łące stoi krówka, śniadanie właśnie je tu
    ja mówię jej dzień dobry, a ona mu, mu, mu

    W kurniku są kokoszki, co jajek mają sto
    ja mówię im dzień dobry, a one ko, ko, ko, 

    A w stajni stoi koń, co piękną grzywę ma
    ja mówię mu dzień dobry, a on iha, iha, iha

    Jest także stary kogut, co ma dużo wdzięku i szyku
    ja mówię mu dzień dobry, a on kukuryku.

    A po każdym zwrocie: ja mówię mu dzień dobry, a on (…) tu dzieci naśladują głos zwierzęcia, o którym mowa w danej zwrotce.

    2. Rozmowa na temat usłyszanego wiersza:

  • Jakie zwierzęta w nim występują?
  • Jakie znają zwierzęta żyjące na wsi, o których nie było mowy w wierszu?
  • Jak wyglądają zwierzęta z wiersza?
  1. Rozwiązywanie zagadek:
  • Co to jest? Co dzień mówię jej dzień dobry, a ona na to kwi kwi? (świnia)
  • Biało-czarna, mieszka w oborze, mleko nam daje rano lub wieczorem. (krowa)
  • Za kości rzucone dziękuje ogonem. (pies)
  • Śpi na grzędzie, po podwórku grzebie pazurkami wszędzie. (kura)
  • Ma długie uszy, futerko puszyste, ze smakiem schrupie sałaty listek. (królik)
  • W każdej wsi jest taki budzik, co wszystkich, co dzień budzi. (kogut)
  • Zawsze blisko krowy i ogonem miele, każdy przecież odgadnie, bo to jest… (cielę)
  • Dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik. Gdy w góry pojedziesz ujrzysz ją na hali. (owca)
  • Maleńkie puszyste, gdy wrona je spłoszy szybko się ukryją pod skrzydła kokoszy. (kurczęta)
  1. Dopowiedz i zrób– zabawa z rymami.
    Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Oboje wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.

  • Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
  • Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
  • Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
  • Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
  • Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
  • Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
  1. Zabawa „Posłuszne zwierzaki”

Do tej zabawy można wykorzystać -jeśli jest w domu-figurkę jakiegoś zwierzęcia, można je ulepić z plasteliny, wykonać z innego materiału, lub wziąć inny dowolny przedmiot. Tu najważniejsze jest ćwiczenie orientacji dziecka w przestrzeni i w schemacie własnego ciała. Dziecko ustawia figurkę w różnych miejscach, zgodnie z poleceniem rodzica (z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie) np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, trzymaj nad głową, połóż między …..a …… itp.

 

  1. „Jakie to zwierzę?” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – układanie puzzli

Pocięcie obrazka i składanie go w całość (ilość i kształt zależny od możliwości dziecka). Rodzic rysuje linie, wzdłuż których dziecko wycina. Następnie dziecko przykleja je na czystą kartkę. Można skorzystać z zaproponowanych obrazków, wydrukować własne, lub jeśli nie ma takiej możliwości poszukać w domu, np. ilustracje z gazet, stare pocztówki, własny rysunek itp.

https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=kolorowanki+zwierz%C4%85t+wiejskich+do+druku&sa=X&ved=2ahUKEwjtxo-MzufvAhULAxAIHbIuBjQQjJkEegQIAxAB&biw=1366&bih=625

 

Temat zajęć na tydzień 29.03. – 02.04.2021r

Wielkanoc

Zajęcia na piątek

Temat: Wielkanocne ćwiczenia

  1. Wyścig z jajkiem

Do tej zabawy potrzebna będzie łyżka – drewniana lub metalowa, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne!  Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko, żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Aby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas albo zorganizować wyścig z konkretnym sposobem poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody, na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

 

  1. Zbijające jajko

Do tej zabawy potrzebne nam będą plastikowe kubeczki lub kręgle, mogą być także rolki po papierze toaletowym, i plastikowe jajko. Wyznaczamy miejsce, z którego będziemy rzucać, a po przeciwnej stronie ustawiamy kubki lub kręgle. Dzieci rzucają tak długo, aż wszystkie kubeczki/kręgle się przewrócą.

 

  1. Zajączkowa przeprawa

Zajączek ma kłopoty, czy mu pomożecie przedostać się przez rzekę na drugą stronę za pomocą tratwy? (Pokazujemy dzieciom, jeśli same nie będą wiedziały, w jaki sposób poruszać się do przodu siedząc na gazecie) – na ich kolanach kładziemy zajączka. Muszą przedostać się do wyznaczonego miejsca, cały czas pilnując, żeby zajączek nie spadł.

 

  1. Jajeczna czołganka/pajęczyna

Dziecko maja za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę, a następnie włożyć je do koszyka. Zabawę można bardzo utrudnić rozciągając jako przeszkodę sznurek, którego uczestnicy podczas czołgania się nie mogą dotknąć. Zamiast czołgania dzieci mogą po prostu przechodzić pomiędzy sznurkiem przekształconym w pajęczą sieć. Jajko nie może wypaść z dłoni.

 

  1. Zajączkowa przeprawa

Informujemy uczestników, że musimy pomóc Zajączkowi przedostać się przez rzekę na drugą stronę za pomocą tratwy. Pokazujemy dzieciom, jeśli same nie będą wiedziały, w jaki sposób poruszać się do przodu siedząc na gazecie, a na ich kolanach kładziemy zajączka. Muszą przedostać się do wyznaczonego miejsca, cały czas pilnując, żeby zajączek nie spadł

 

  1. Zbitka

Polega na stukaniu się ugotowanymi jajkami. Wygrywa ten, czyje jajko się nie rozbije lub ucierpi najmniej, podczas wszystkich potyczek.

 

  1. Szukanie jajek

Ukryj w domu kilka czekoladowych jajek. Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane przygotowując słoik z zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Takie podchody są zawsze ciekawsze niż trochę oklepane ciepło-zimno.

 

zajęcia na czwartek

zajęcia na środę

zajęcia na wtorek

zajęcia na poniedziałek