Grupa 10

Rok 2022/2023

Lekcja biblioteczna

Urodziny Kubusia Puchatka

 

Szaszłyki owocowe 

 

Dzień drzewa

Zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego

Wycieczka na Wzgórze Krzywoustego „Grzybek”

Rok 2021/2022

Warsztaty pszczelarskie

Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa

Dzień Dziecka

Powitanie wiosny

Bal karnawałowy

 Występ dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka.

 

Pieczenie pierników

Warsztaty plastyczne ozdabiania bombek

 

Pierwsze zabawy na śniegu

Wizyta Mikołaja

Już jesień

Urodziny Kubusia Puchatka

Spacer po Jeleniej Górze

 

Rok 2020/2021

Występ dzieci z okazji Dnia mamy i taty

Temat zajęć na tydzień 12 – 16.04.2021r

 

16.04.21 – piątek

Temat: Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

1.Zabawa ruchowa do piosenki „Kaczuszki”. Taniec na gazecie. Prosimy, aby dziecko nie „spadło” z gazety podczas tańca.

2.Propozycje zabaw:

a) marsz z gazetą na głowie, tak aby nie upadła

b) marsz wokół gazety, na przerwę (uderzenie w bębenek) zatrzymujemy się i kucamy na gazecie.

c) Przeskoki nad gazetą (obunóż, jednonóż).

d) Siad klęczny – gazeta leży przed dzieckiem. Dłonie oparte na gazecie, przesuwanie gazety (do przodu, do tyłu), powrót do pozycji wejściowej.

e) „Rolki lub narty”, naśladujemy jazdę na rolkach.

f) „Jazda na gazecie” – (siad na gazecie, odpychanie się kończynami dolnymi i górnymi).

g) Zgniatanie gazety w kulkę.

h) Przekładanie papierowej kulki z dłoni do dłoni, pod kolanem itp.

i) „Skrętoskłony” – „leniwa ósemka”. W rozkroku kreślenie leniwej ósemki poczynając od lewej nogi.

j) W leżeniu przodem, tyłem przekładanie papierowych kul z dłoni do dłoni.

k) Popychanie papierowych kulek czołem na czworakach.

l)Podrzucanie, chwytanie kulek, rzucane kulek do wiaderka lub pojemnika.

ł) Siad klęczny, przed kolanami gazeta – dziecko kładzie dłonie na gazecie, odsuwa ją jak najdalej i przysuwa do siebie.

m) „Karuzela” – dziecko siada na gazecie, kręci się w kółko odpychając się rękami i stopami;

3..Zabawa plastyczna. Moczymy delikatnie kawałek gazety i próbujemy z niego na czystej kartce uformować np. kształt zwierzątka wiejskiego.

 

2021.04.15 – czwartek

Muzyczna gimnastyka
https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ&ab_channel=PrzemekBugaj

Zabawa „PAJĄK I MUCHA”
Dziecko przyjmuje w tej zabawie rolę „muchy”, zaś rodzic rolę „pająka”. Mucha
swobodnie biega po pokoju, naśladując bzyczenie i ruch machania skrzydłami, na umówiony sygnał (np. trzy klaśnięcia w ręce) mucha zatrzymuje się w bezruchu a pająk wychodzi na polowanie. Mucha tak długo jest bezpieczna, dopóki się nie rusza – wówczas pająk jej nie widzi. Zadaniem muchy jest wytrwać jak najdłużej w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, jeżeli dziecko ma ochotę można zamienić się rolami. Na zakończenie zabawy porozmawiajcie o tym, co było w niej trudniejsze – kiedy mucha latała, czy kiedy musiała stać w bezruchu. Zwróć uwagę dziecku, że poruszanie się jest dla nas naturalną czynnością i dlatego tak trudno wytrwać nam w bezruchu.

„Sport to zdrowie” – film edukacyjny.
https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w&ab_channel=Hibbi

Zaprojektuj strój piłkarza.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-3-1.pdf

Karta pracy – „Policz”
https://www.worksheetfun.com/Addition/dot_addition_wfun_1.pdf

Miłej zabawy

 

2021.04.14 – środa

Słuchanie wiersza Edyty Pawlak “Elementarz sportowy”
Każde dziecko o tym wie:
Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa.
Są reguły, jest zabawa.
Jest dyscyplin co nie miara,
część z nich nowa, a część stara.
Od wędkarstwa, sztuk łowieckich,
od antycznych igrzysk greckich,
poprzez dzieje, poprzez lata
aż do współczesnego świata.
Każdy znajdzie coś dla siebie
Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
Może rolki, koszykówka,
rower, piłka lub siatkówka,
szachy, judo czy pływanie
taniec, skoki, żeglowanie
biegi, sanki i łyżwiarstwo,
hokej, snowboard czy narciarstwo?
Może tenis lub karate?
Namów mamę, siostrę, tatę.
Również dla twojego brata
dobrodziejstwa sportów świata:
refleks, sprawność, orientacja,
walka i rywalizacja.
Ważna jest też ta zasada
(to zaleta jest, nie wada):
nie są ważne tu medale,
lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
czy szanujesz przeciwnika.
Jaki jesteś, stąd wynika!
Sport nauczyć może wiele.
Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
a z wszystkiego jedna racja:
górą sport i rekreacja!
Rozmowa na temat wiersza:
– Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?
– Dlaczego należy uprawiać sport?
– Co ważne jest w uprawianiu sportu?
– W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
– Co to znaczy zasada ,,fair, play”?
Utrwalenie poznanych liter
https://www.youtube.com/watch?v=H05eejODJOw&t=60s&ab_channel=KarolinaZale
wska
Karta pracy – ćwiczenia grafomotoryczne.
https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1048
Miłej zabawy

2021.04.13 – wtorek

Zabawa przy piosence „Dwa przysiady, obrót, skok”
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY&ab_channel=URWISOWO-piosenkidladzieci

Ćwiczenia gimnastyczne
https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ&ab_channel=PrzemekBugaj

Zabawa „Dokończ zdanie”
Dzieci kończą zdanie nawiązujące do ich ulubionej formy ruchu: „Najbardziej lubię poruszaćsię podczas..”.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Poruszamy się”.
Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w
piłkę… na hasło, nazwę tej czynności podaną przez rodzica.

Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.
Jak lubicie odpoczywać?
− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?
− Jakie zabawy ruchowe lubicie? − Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?

Utrwalenie poznanych liter.
https://www.youtube.com/watch?v=pihHdoagDYU&ab_channel=KarolinaZalewska

Karta pracy – ćwiczenia grafomotoryczne
https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/24/1061

Miłej zabawy

 

2021.04.12 – poniedziałek

1.Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.

2.Rozmowa na temat wiersza.
Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

3.Ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową.
Toczenie piłki po linii wyznaczonej skakanką.
Gra w kręgle.

4.Letnie sporty i zabawy interaktywna prezentacja dla dzieci

https://www.youtube.com/watchv=y1QWCQaDhbw&ab_channel=BoberkowyWorld

5.Dla chętnych dzieci i rodziców „Jak zrobić grę w piłkę nożną” – praca plastyczna.
https://www.youtube.com/watchv=2OesyrPyTQo&ab_channel=PracePlastycze

Miłej zabawy

 

Tematy zajęć na tydzień 06. – 09.04.2021

 

09.04.2021 r. – piątek

Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka

1. Opowieść ruchowa przy muzyce – Wycieczka na wieś.
Rodzic przygotowuje odtwarzacz CD, jakiejkolwiek nagranie wesołej
melodii, bębenek./można zastąpić klaśnięciem/
Rodzic opowiada: Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie.
(Dzieci maszerują za rodzicem w rytmie wybranego przez niego
nagrania wesołej melodii).
Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar. Widać domowe
zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki. (Rodzic
wymienia nazwy gatunków zwierząt, dzieci naśladują ich
charakterystyczne głosy).
Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu domu mają swoje
gniazdo. (Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie
w rytmie bębenka poruszają się za rodzicem, naśladując
charakterystyczne ruchy i klekot bociana).
Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże. Zamieniamy
się w trawy i kłosy zbóż. (Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche
dźwięki bębenka.
Na hasło: Rośniemy, dźwięki stają się coraz głośniejsze, dzieci powoli
wstają).
Na łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się
w trawie. Widać ich duże uszy. (Charakterystyczny rytm bębenka
zachęca do podskoków – dzieci naśladują ruchy zajączków.(Ponownie słychać nagranie wesołej melodii).
Rodzic dalej opowiada W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy
otwierają się do słoneczka. ( Dzieci unoszą ręce w górę, naśladują
otwierające się do słońca kielichy kwiatów).
Rodzic – Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew,
słuchając świergotu ptaków.(Dzieci kładą się na plecach. Umieszczają
ręce na przeponie i miarowo oddychają).
2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka – malowanie farbami na
porowatym podłożu.
Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Dla każdego dziecka: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe,
pędzel.
Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie
nimi całej powierzchni kartki.
Malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt
wybranych przez dzieci.
Malowanie tła farbą w jasnym kolorze.
3. Utrwalanie piosenki
Link: https://youtu.be/fUX5kYzzi5

08.04.2021 r. – czwartek

2021.04.08 – plik do pobrania

 

07.04.2021 r. – środa

Temat: Kwoka i jej dzieci.

1. Oglądanie książeczek, obrazków przedstawiających zwierzęta,
które można spotkać na wiejskim podwórku. Rozpoznawanie ich i
nazywanie; swobodne wypowiedzi dziecka na temat ich wyglądu.
2. Słuchanie wiersza T. M. Massalskiej “W gospodarstwie”.
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
3. Rozmowa na temat wiersza:
Kto pieje od świtu?
Jak gdacze kura?
Co robi kaczka?
Co robi krowa?
Od kogo opędza się koń?
Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?
Kto głośno szczeka?4. Zabawa ruchowa “Przestraszone kurczątka”. (zabawa dla całej
rodziny)
Dzieci – kurczątka – swobodnie poruszają się w różnych kierunkach
sali. Na hasło:
Uwaga, kot! uciekają do kurnika, wyznaczonego miejsca w sali,
wydając odgłosy: pi, pi,
Hasło: Nie ma kota – jest sygnałem do ponownego ruchu.
5. Dziecko maluje farbą dłoń na kolor żółty, pomarańczowy, brązowy i
odbija ją na kartce. Następnie maluje kciuk na kolor żółty i odbija
obok dłoni. Zadanie polega na tym, aby z dłoni zrobić kurę a z
kciuków kurczaczki. (Domaluj brakujące elementy)
Miłej zabawy

 

06.04.2021 – wtorek

Temat: “W zagrodzie Małgosi”

1. „W zagrodzie Małgosi” – wysłuchanie bajki ortofonicznej E.
Michałowskiej. Dzieci naśladują głosy zwierząt z wiejskiego
podwórka w miejscach, w których rodzic przerywa recytację.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulgocze: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
Zabawa dydaktyczna – “Czyj to głos”
Rodzic włącza nagranie z odgłosami zwiarząt. Po usłyszeniu głosu
zwierzęcia dziecko mówi, jakie to zwierzę.
Link: https://youtu.be/3oE8dF4HPAE
2. Zabawy z piosenką “Dziadek farmę miał”
Link: https://youtu.be/fUX5kYzzi5QMiłej zabawy

Tematy zajęć na tydzień 30.03. – 02.04.2021r

 

2.04.2021 r. – piątek

Temat: Koszyczek wielkanocny

„ZAGADKI WIELKANOCNE” – utrwalenie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych
• Usiadły na gałązce wierzby kotki, jak na obrazie.
Są szare, puchate, pewnie już wiesz, że to…(bazie)
• Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka.
Wygląda wtedy, jak mała, żółciutka kuleczka (kurczak).
• Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące.
Mogą też być czekoladowe to…(zające)
• Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki. (baranek)

„KOSZYK WIELKANOCNY” – cięcie, przyklejanie, ozdabianie. Dzieci rysują na kartce
koszyk wielkanocny. Następnie z kolorowego papieru wycinają to, co powinno się w nim
znajdować i przyklejają do obrazka.
Wiersz „Wielkanocny koszyczek”
W małym koszyczku
Dużo jedzenia,
Które niesiemy
Do poświęcenia:
Chleb i wędlina,
Kilka pisanek
Oraz cukrowy
Mały baranek.
Drożdżowa babka,
Sól i ser biały,
I już jest pełny
Koszyczek mały…

z YouTube:
• Wielkanocne prace plastyczne z papierowych talerzyków: baranek, kurczak, zajączek –
https://www.youtube.com/watch?v=N9xNvbH7vbc

• Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Z okazji zbliżających się świąt Wielkanocnych

życzę dzieciom i Państwu zdrowia, radości i miłości.

Beata Bezaniuk

 

01.04.2021 r. – czwartek

Temat: Wielkanoc za pasem

1. Pisanki, kraszanki, jajka malowane – poznajemy tradycję barwienia jajek (w łupinach
cebuli i buraków, w trawie, w marchewce). Malujemy, ozdabiamy wydmuszki i jajka.

2. Do nauki wierszyk „Wielkanoc” B. Formy:
Święta za pasem, do pracy się bierzemy,
mazurki i baby smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,
wszystko kolorowe, bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.
W glinianym wazonie bazie i żonkile,
a na nich z papieru kurczątka przemiłe.

3. Spróbujcie poszukać z dziećmi wyjaśnienia powiedzeń i przysłów związanych z jajkami:
– Jajko mądrzejsze od kury
– Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci
– Od jajka do jabłka
– Jajko Kolumba
– Kura znosząca złote jajka
Rozwijajcie ich słownictwo, inteligencję i ogólną wiedzę o świecie.

4. „Domowy bieg z przeszkodami” – dzieci uwielbiają się ruszać, więc stwórzmy im
możliwość do zabaw ruchowych w domu. Mogą one pokonywać różne przeszkody
stworzone z mebli, czołgać się po dywanie, pod krzesłem, chodzić na czworaka,
przeskakiwać niewielkie przeszkody, dźwigać butelki z wodą, itp. Ile głów, tyle pomysłów.

https://pl.pinterest.com/pin/727261039815103267/- kurczak malowany widelcem
https://pl.pinterest.com/pin/727261039815103228/- kurczaczki malowane korkiem
https://pl.pinterest.com/pin/727261039814833290/ – jajko malowane korkiem

Miłej zabawy

31.03.2021 r. – środa

Temat: Zajączek wielkanocny

Zajączek Wielkanocny jest chyba drugą ulubioną postacią z dzieciństwa każdego z nas. Aby wykorzystać go w sposób edukacyjny, zapraszam Wasze dzieci do sprawdzenia czy
nadają się na zajączkowego pomocnika. W tym poście znajdziecie różne zabawy, które można wykonać z dzieckiem lub grupą dzieci w domu lub w przedszkolu.

Śniadanie wielkanocne
Nakrywanie do stołu to prawdziwa sztuka. Sprawdźcie czy wiecie co powinno znaleźć się na stole podczas wielkanocnego śniadania.

Coś tu się nie zgadza
Kurczaczek pokłócił się z reniferem Rudolfem o to które symbole są związane zWielkanocą, a które z Bożym Narodzeniem. Czy pomożecie im je podzielić? (materiały w
pliku do pobrania)

Sprawne łapki
Aby pięknie ozdabiać pisanki, Zajączek musi bardzo dbać o
swoje łapki. Poprawcie po śladzie rysunki, które Wamzostawił, aby też zadbać o swoje 😉 (materiały w plik niu do pobrania)

Zajęcze przysmaki
Co najbardziej uwielbiają jeść zajączki? Marchewki! Ulepcie
je z plasteliny lub z play dough. Tylko zgodnie ze wzorem! Co
Wam przypominają? (materiały w pliku do pobrania)

Pomieszane pisanki
O nie! Zajączek tak szybko skakał, że wszystkie pisanki z jego koszyka się potłukły! Pomożecie mu je poskładać? (materiały w pliku do pobrania)

Literkowe pisanki
Zajączek ciągle uczy się liter, żeby mógł umieć dostarczyć prezenty odpowiednim adresatom. Niestety wciąż mylą mu się duże litery i ich małe odpowiedniki. Wybierz jajka bez błędów i pokoloruj je. (materiały w pliku do pobrania)

Sąsiedzi Zajączka
Ulubionym środowiskiem zajączków jest wieś. Czy potrafisz odgadnąć jakie zwierzęta zamieszkujące wieś ukryły się pod pisankami?Polowanie na pisanki!

Ulubiona zabawa dzieci. Pisanki wystarczy gdzieś schować i poprosić o ich znalezienie.

Jajeczny taniec
Nie lubię marnować jedzenia, więc do tej zabawy polecam użyć sztucznych jajek, np. ze styropianu. Włączamy muzykę,a zadaniem dzieci jest tak tańczyć wśród jajek, żeby żadnego nie dotknąć i nie uszkodzić.

Najpiękniejsze pisanki
Nie ma Wielkanocy bez pisanek, więc do dzieła! Kolory, faktury, bohaterowie bajek… To wszystko można umieścić na niezwykłym jajku 🙂

Plik do pobrania:
https://drive.google.com/file/d/1So5RAzECBCVCPiAWY6Rg4dclMwID6jl
J/view?usp=sharing

Miłej zabawy

30.03.2021 r. – wtorek

Temat: Wielkanocne pisanki

Rozwiązywanie zagadek, wskazywanie ich rozwiązań w wielkanocnym koszyczku.
zachęcanie dzieci do układania zagadek: opisywanie wyglądu przedmiotów bez podawania
ich nazwy.
Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy
bo pyszny jest bardzo i czekoladowy
(zajączek z czekolady)
Z wydmuszek zrobione,
pięknie malowane – w szlaczki kolorowe albo nakrapiane
(pisanki).
O cukrowym tym zwierzątku
każdy z nas pamięta,
i wkłada go do koszyczka
w wielkanocne święta
(cukrowy baranek)
Na stole wielkanocnym to ona króluje,
ma lukier i rodzynki i wszystkim smakuje.
( babka wielkanocna).
Wśród pisanek leży
ma żółty kubraczek,
powiedz, mądry przedszkolaku
to mały…( kurczaczek)
Zapoznanie dzieci z fragmentem wiersza S. Aleksandrzaka pod tytułem „Pisanki”.
Dzieci obsiadły i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski,
druga – kółka złote,
trzecia -drobne kwiaty,
czwarta dużo kropek,
piąta – srebrne gwiazdki,
szósta – znów zygzaki,
siódma – barwne kwiaty, jak astry lub maki. (…)
Wymienianie przez dzieci wzorów, jakie znalazły się na pisankach z wiersza. Wybieranie
spośród sylwet pisanek kolejno tych, o których jest mowa w utworze. Liczenie pisanek:
opisywanie wzorów na pisankach, o które zapyta rodzic.
Na przykład: Co znajduje się na trzeciej pisance?
A powiedz co znajduje się na piątej pisance?
A teraz powiedz mi co znajduje się na siódmej pisance?
Na której pisance znajdują się kreski… drobne kwiaty… dużo kropek?
Zabawa ruchowa “Wędrująca pisanka”
Podawanie w kręgu pisanki, tak jakby była bardzo lekka, bardzo ciężka i śliska.
Przenoszenie jej od startu do mety na łyżce, trzymanej w wyciągniętej ręce.
Wykonanie pisanek różnymi technikami według wyboru dzieci np. kolorowanie jajek
flamastrami, naklejanie na jajko kuleczki i wałeczki z plasteliny, naklejanie na jajku małe
obrazki, wycięte z kolorowego papieru.

Polecam obejrzeć.
https://youtu.be/mwWgC626krE

Miłej zabawy